بیانیه هنرمندان پیشکسوت در باب حفظ حریم هنر و هنرمندان

بیش از ۲۰۰ عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت با امضای بیانیه ای بر حفظ حریم هنر و این قشر تاکید کردند.

به گزارش یاقوت نیوز؛ از روابط‌عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت، در این بیانیه آمده است که هنرمندان پیشکسوت فارغ از هر گونه حواشی یا رویکرد سیاسی، اقدامات داریوش ارجمند برای پیگیری مسائل و مشکلات موسسه هنرمندان پیشکسوت، به منظور پاسداشت شان و جایگاه هنرمندان پیشکسوت را ارج نهادند و بر ضرورت حمایت از موسسه تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است: «بخشی از عصاره هنر این سرزمین به یقین در این موسسه بی مثل و قرین چکیده است و جماعتی که مجرب و دنیادیده است و برگزیده؛ تحت عنوان هنرمندان پیشکسوت، چنان سوته دلان گردآمده اند که ضمن همدلی در این کهن سالی، تجارب خود را در طبق ایثار تقدیم هنردوستان این دیار کنند.

موی سپید را فلک به رایگان به ما عطا نکرد که نقد جوانی هزینه اش کردیم و گنجینه هنر را به ضمان زمان بدست آوردیم… و در این روزگاری که تنمان توان جوانی را ندارد از روحمان مایه می‌گذاریم و امیدواریم مقبول ساحت مبارک ملت شریفمان افتد.

همه جای دنیا سپیدمویان اهل معرفت حرمتی دارند و حرمی که حریم است و مستحق تکریم… در این وادی مسلمانی انتظار از همکاسه ها و همسایه ها بیش از هر دیاری است.

بزرگش نخوانند اهل خرد

که نام بزرگان (نه نیکو) برد

معدودی از بزرگان این موسسه بار جلب حمایت ازین جماعت را به دوش کشیده اند و از آسایش بریده اند تا پیران کم توان دیر مغان را به مدد ساغر تلاش خویش از خماری رهایی بخشند و اسفا که سیه مستان بی اعتبار و بی اختیار کمر به طعنه زدن بر ساقیان خوش گفتار نیکو رفتار بسته اند.

استاد داریوش ارجمند که خود عصاره این عصاریست بیش از دیگران در اندیشه تامین و تضمین مساعدت‌های وعده داده از ناحیه مسئولین است که توفیق همساز و افتخار دمساز و عمرش دراز باد.

حمایت ما از ایشان تاکید بر حفظ حریم حرمت هنر و هنرمند است علی الخصوص آنان که اعتبار و آبروی خود را هزینه میکنند برای دلخوشی کسانیکه پیرانه سر به همراه همسر بر سفری به ماحضری قناعت دارند و به تداومش امیدوارند. با آینه از سنگ مگویید که زشت است /باید که به زیبایی رخسار بکوشید/ پوشاندن عیب دگران گر نتوانید/ پس قامت معیوب تر خویش بپوشید.»

کد خبر: 78330

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0