8 بهمن 1402 - 9:00 ق.ظ

بلاخره روز پاک برای هوای اصفهان

شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان صبح امروز یکشنبه با قرارگیری بر روی عدد ۳۵(AQI) در وضعیت پاک قرار گرفت.

به گزارش یاقوت نیوز؛ شاخص کیفیت هوای کلانشهر اصفهان طبق اطلاعات سامانه پایش کیفی هوای کشور منتهی به ساعت ۸ صبحِ امروز، ۸ بهمن به عدد ۳۵ (AQI) رسید و این خطه برای دومین بار در فصل زمستان هوای پاک را تجربه کرد.

شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های انقلاب، ۲۵ آبان، پارک زمزم، دانشگاه صنعتی، کِردآباد، زینبیه، رهنان، سپاهان‌شهر، فرشادی، فیض، کاوه، میرزاطاهر و ولدان اصفهان با عدد کمتر از ۵۰ (AQI) هوای پاک را نشان می‌دهد.

کیفیت هوا در ایستگاه‌های پروین، شهید خرازی، میدان احمدآباد و پارک زمزم اصفهان نیز در وضعیت سالم ثبت شده است.

همچنین طبق اطلاعات سامانه پایش کیفی هوای کشور منتهی به ساعت ۸ صبح یکشنبه، کیفیت هوای خمینی‌شهر، سگزی و قهجورستان در وضعیت پاک و در زرین‌شهر در شرایط سالم قرار دارد.

کیفیت هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک را نشان می‌دهد.

شاخص کیفی هوا (AQI ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اُزون و ذرات معلق ( ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند تبدیل به یک عدد بدون واحد می کند و وضعیت آلودگی هوا را در سطوح مختلف نمایش می‌دهد.

کد خبر: 87355

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0