9 دی 1400 - 3:05 ب.ظ

مدیر کل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی:

بانوان نیازمند اثرگذاری اجتماعی هستند که مبتنی بر حضور اجتماعی نباشد

عاطفه سعیدی نژاد با هدف شناخت و کمک به توانمندسازی ظرفیت‌های مردمی مسئله محور به‌ویژه در حوزه مسائل تربیتی دختران از حسینیه انقلاب اسلامی دختران شهر قم بازدید کرد.

به گزارش یاقوت نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، مدیر کل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی، در جلسه با مسئولین حسینیه انقلاب، اظهار کرد: طبق گفته رهبر معظم انقلاب درباره الگوی سوم زن، بانوان نیازمند اثرگذاری اجتماعی هستند که مبتنی بر حضور اجتماعی نباشد و در کنار آن حضور خانوادگی بحث جدی و پررنگی است.

سعیدی نژاد گفت: در بحث حضور اجتماعی، امروز رویکردهای مهم و مترقی وجود دارد و بجز حضورهایی از جنس خیریه و خدمات عمومی اجتماعی، بانوان الان باید در فضاهای تخصصی ورود پیدا کنند.

وی در ادامه افزود: ما در عرصه کادر فعال فرهنگی و مدیران فرهنگی خلاء داریم. در این زمینه می‌توان طراحی‌های مؤثری انجام داد تا بانوان فعال فرهنگی ما برای تربیتی، در صحنه آمادگی پیدا کنند که وقتی به جایگاهی می‌رسند، قابلیت آن را داشته باشند.

سعیدی نژاد اظهار کرد: در فضای فرهنگی علاوه بر نگاه کارشناسانه و آموزش، به فهم عمیقی از حیث ظرفیت توسعه وجودی نیاز داریم و باید این را در ناصیه دختران نوجوان ببینیم. مثلاً ما بحث مادری اجتماعی را داریم، واقعاً فردی که چنین قابلیت و استعداد خوبی دارد باید به‌عنوان مدیر فرهنگی تربیت شود.

سعیدی‌نژاد گفت: رویکرد ما این است که از حرکت‌های مردمی محتوا محور حمایت کنیم. محتوا محور از آن رو که می‌دانند مسئله‌شان چیست و الان کجای حل این مسئله در کشور قرار گرفته‌اند و چه بخشی از مسئله را حل خواهند کرد؟ و تلاشمان این است که ظرفیت‌هایی که نزدیک به حلقه میانی شدن هستند را شناسایی کنیم و کمک کنیم که تبدیل به حلقه میانی شوند.

وی افزود: ما در سازمان تبلیغات اسلامی و در طرح نهضت پیشرفت، تعریف مترقی از حلقه میانی داریم، ابعادی برای حلقه میانی در نظر گرفته‌ایم و جزوات مکتوب برای آن طراحی کرده‌ایم که این حلقه میانی باید در صحنه چطور پیش برود تا موفق شود.

 

103

کد خبر: 31901

منبع: مهر

برچسب ها: , , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0