در بیمارستان دکتر شریعتی اصفهان انجام شد

باز شدن پنجره ای نو برای تشخیص و درمان بیماران مبتلا به بیماری پرفشاری خون ریه

یاقوت نیوز- با حمایت و همراهی مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان و با همکاری انجمن ریه ایران طی دو روز سمینار هیپرتنشن پولمونر و کارگاه تئوری و عملی کتتریسم قلب راست در بیمارستان دکتر شریعتی برگزارشد.

به گزارش یاقوت نیوز؛ از اداره روابط عمومی مدیریت درمان؛به نقل از روابط عمومی بیمارستان دکتر شریعتی  کارگاه کتتریسم قلب راست برای اولین بار در استان اصفهان و  در بیمارستان دکتر شریعتی اجرا گردید. این دوره آموزشی در دو بخش تئوری (٢ ساعت) و عملی ٦ ساعت طی دور روز برگزار شد که دکتر رشیدی از دانشگاه علوم پزشکی تبریز و دبیر انجمن ریه ایران مدیریت علمی کارگاه را بر عهده داشت که با همراهی اعضای گروه قلب بیمارستان دکتر شریعتی طراحی و اجرای کارگاه انجام گردید.
گفتنی است دستیاران فوق تخصص از تهران (بیمارستان مسیح دانشوری و  بیمارستان شریعتی)، مشهد، اصفهان به همراه همکاران متخصص و فوق تخصص از رشته های ریه و قلب از استانهای فارس، چهارمحال و بختیاری  و اصفهان در کارگاه شرکت داشتند.
دکتر بقایی پزشک فوق تخصص ریه بیمارستان دکتر شریعتی  اجرایی شدن انجام کتتریسم قلب راست در مدیریت بیماران را بسیار راهگشا و مفید عنوان کرد گفت: به لطف خداوند و همت اعضای گروه قلب و داخلی (ریه) بیمارستان دکتر شریعتی اصفهان ادامه خواهد یافت و امیدواریم با این کار گامی مثبت در مدیریت این بیماری در جامعه برداشته شود.
وی در پایان ضمن تشکر از حمایت مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان، همکاران گروه قلب بیمارستان دکتر شریعتی و انجمن ریه ایران گفت برآنیم تا به زودی و با مساعدت گروه قلب بیمارستان شریعتی و همچنین همفکری و همراهی اساتید دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و انجمن های علمی قلب و ریه نسبت به راه اندازی کلینیک جامع مدیریت بیماران مبتلا به هیپرتنش پولمونر در مدیریت درمان تامین اجتماعی استان اصفهان اقدام کنیم.
گفتنی است طبق آمار گزارش شده بین المللی حدود یک درصد از جمعیت ایران به بیماری پرفشاری خون ریوی مبتلا هستند که سالانه منجر به آسیبهای جدی به کیفیت زندگی بیماران و افزایش ناتوانی و مرگ و میر می شود. تشخیص و درمان بیماران مستلزم به کارگیری روشهای تشخیصی دقیق و استفاده از تکنولوژی خاص دارد که تاکنون در هیچ یک از مراکز تخصصی و فوق تخصصی استان اصفهان انجام نشده  و به نوعی کاستی در سیر مدیریت این بیماری وجود دارد که منجر به درمانهای نابجا و بعضا آسیب زا در بیماران می شود.
کتتریسم قلب راست به عنوان روش استاندارد طلایی برای تشخیص و تعیین طرح درمان در بیماری پرفشاری خون ریوی می باشد که تا امروز در استان اصفهان انجام نشده است.

کد خبر: 88690

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0