4 آذر 1402 - 11:00 ق.ظ

ایران و اندونزی تفاهمنامه همکاری‌های علمی ـ دانشگاهی امضا کردند

تفاهمنامه همکاری‌های علمی ـ دانشگاهی میان دانشگاه کرینچی و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اندونزی امضا شد.

به گزارش یاقوت نیوز؛ از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، تفاهمنامه همکاری‌های علمی ـ دانشگاهی میان دانشگاه کرینچی و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اندونزی به امضای اشعری رئیس این دانشگاه و محمدرضا ابراهیمی‌ رایزن فرهنگی کشورمان رسید.

اشعری رئیس دانشگاه کرینچی در این مراسم که به صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به پیشرفت‌های ایران در زمینه‌های علمی ـ فرهنگی گفت: جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب اسلامی با مدیریت صاحبان اندیشه و علم در بسیاری از علوم سرآمد منطقه و دنیا شده است.

اشعری افزود: با بسیاری از دانشگاه‌های ایران از نزدیک شناخت کافی و آشنایی دارم و علاقه‌مندیم همکاری‌های علمی ـ دانشگاهی و خصوصا فرهنگی میان دو کشور ایران و اندونزی گسترش یابد.

ایجاد اتاق ایران در دانشگاه‌های اندونزی

رایزن فرهنگی کشورمان نیز با اشاره به تحولات جهان اسلام به خصوص فلسطین و جنایات صهیونیست‌ها در غزه با نثار فاتحه به ارواح پاک شهدای غزه (زنان و کودکان) اظهارداشت: صهیونیست‌ها این روزها در نوار غزه مرتکب جنایات جنگی شده و شما اساتید و دانشجویان، امروز در نمایشگاه مجازی تنها گوشه‌ای از اقدامات ضدبشری را مشاهده خواهید کرد.

ابراهمی گفت: جهان اسلام باید یک صدا و بدون لکنت، اقدامات ضدانسانی رژیم کودک‌کش را محکوم کنند.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه میان دانشگاه کرینچی و رایزنی فرهنگی ایران افزود: رایزنی فرهنگی ایران در اندونزی با دانشگاه‌های اندونزی تفاهمنامه همکاری دارد که یکی از بندهای این تفاهمنامه‌ها، ایجاد اتاق ایران در دانشگاه‌های اندونزی است.

رایزن فرهنگی کشورمان بیان کرد: مدیریت اتاق‌های ایران برعهده رؤسای دانشکده‌هاست و برنامه‌های مختلفی از سوی اتاق‌های ایران شامل برگزاری همایش‌ها و سمینارها، نمایشگاه‌ها، معرفی ایران امروز صورت می‌گیرد.

ایران و اندونزی تفاهمنامه همکاری‌های علمی ـ دانشگاهی امضا کردند

مظلومیت فلسطین در قاب تصویر

در ادامه این مراسم، نمایشگاه مجازی «غزه صحنه اقتدار و مظلومیت» با همکاری دانشگاه کرینچی و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اندونزی برپا شد. تعداد ۵۰ عکس با محوریت شهدای «زن و کودک» در نمایشگاه مجازی تنها بخشی از اقدامات ددمنشانه صهیونیست‌ها را در غزه به نمایش گذاشت.

بخش دوم نشست، برنامه مربوط به همایش بررسی نظام آموزشی اسلامی در ایران و اندونزی بود که با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان و دانشگاه کرینچی اجرا شده بود. اعضای هیأت علمی دانشگاه کرینچی و متولیان برگزاری این همایش، هر کدام به ویژگی‌های نظام آموزشی اسلامی در اندونزی پرداختند.

ابراهیمی هم در این همایش به وجود مراکز علمی و دانشگاه‌های اسلامی در ایران پرداخت و گفت: دانشگاه‌های امام صادق(ع)، علوم اسلامی رضوی و مدرسه عالی شهید مطهری از جمله دانشگاه‌هایی هستند که علوم تخصصی را در کنار علوم اسلامی به دانشجویان آموزش می‌دهند.

رایزن فرهنگی کشورمان در اندونزی، تربیت نیروی انسانی برای مدیریت کشور در بخش‌های مختلف را وظیفه ذاتی دانشگاه‌ها عنوان کرد و افزود: سبک و الگوی جدیدی در دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران با هدف ارائه الگوی ایرانی ـ اسلامی و تمدن سازی که مبتنی بر علم و عمل است، شکل گرفته است.

وی در ادامه سخنانش، گریزی هم به وجود و فعالیت حوزه‌های علمیه در ایران زد و افزود: شورای عالی حوزه علمیه قم»، تشکلی از علما و خبرگان اسلامی است که عهده‌دار سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی کلان در بخش‌های مختلف آموزشی، اخلاقی، تبلیغی، اجتماعی است.

ابراهیمی بیان کرد: امروزه بسیاری از برنامه‌ریزی‌ها و پژوهش‌های حوزه در راستای نگاه به آینده تنظیم شده و در حکمرانی اسلامی هم قابل بهره برداری است. حوزه علمیه، افق را براساس باور به اسلام راستین روشن می‌بیند، از این رو تلاش می‌کند تا با استخراج علوم انسانی از قرآن، سنت و بازآفرینی تمدن اسلامی در راه نشر معارف اسلامی را هموار کند.

در ادامه، هر یک از شخصیت‌های اندونزیایی با مقایسه نظام آموزشی در دو کشور ایران و اندونزی به ارائه مقاله خود پرداختند. جمع بندی و سؤالات شرکت کنندگان از سخنرانان همایش پایان بخش این برنامه بود.

کد خبر: 84594

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0