اولین هتل مجلل بازیافتی در سنگاپور

اولین هتل مجلل جنوب شرق آسیا که از اتوبوس‌های بازنشسته ساخته شده است، در سنگاپور افتتاح شد.

به گزارش یاقوت نیوز؛ از cnbc.com، باس کالکتیو (Bus Collective) اولین هتل تفریحی جنوب شرقی آسیا است که اتوبوس‌های از کار افتاده را نوسازی و به عنوان اتاق‌های مهمان‌ استفاده کرده است. برای تاسیس این هتل، بیست اتوبوس عمومی از کار افتاده به اتاق‌های مجلل تغییر کاربری داده‌ و در روستای چانگی، سنگاپور شروع به کار کرده‌اند.

 

اولین هتل مجلل بازیافتی در سنگاپور

 

سوار شدن بر اتوبوس‌های سنگاپور فقط یک دلار هزینه دارد، اما برای خوابیدن در همان اتوبوس ۳۹۸ دلار باید بپردازید. Bus Collective اولین هتل تفریحی جنوب شرقی آسیا است که اتوبوس‌های عمومی از رده خارج شده را به اتاق‌های هتل لوکس تبدیل می‌کند. این پروژه، ۲۰ اتوبوس را که زمانی متعلق به SBS Transit، اپراتور حمل و نقل عمومی سنگاپور بود، بازسازی کرد و به آنها هدف جدیدی داد.

نگاهی به درون اتاق‌ها

این هتل دارای هفت دسته اتاق مجزا است که هر کدام دارای امکانات متفاوتی هستند. قیمت اتاق ها، از شبی ۳۹۸ دلار سنگاپور (۲۹۶ دلار) شروع می‌شود و برخی از اتاق‌ها حتی دارای یک وان حمام و تخت بزرگ هم هستند.

 

اولین هتل مجلل بازیافتی در سنگاپور

 

در میان انواع اتاق های مختلف، یکی از اتاق‌ها دارای نرده‌هایی در قسمت توالت و دوش است که برای پاسخگویی به نیازهای مهمانان ارشد ساخته شده است و در عوض اتاقی دیگر به گونه ای طراحی شده که برای ویلچر قابل دسترسی باشد، مثلا یک سطح شیب دار منتهی به ورودی اتاق برای آن در نظر گرفته شده است.

هر اتاق ۴۵ مترمربع مساحت دارد و می‌تواند سه تا چهار مهمان را در خود جای دهد. اگرچه این اتوبوس‌های بازنشسته کاملاً بازسازی شده‌اند، اما برخی از قسمت ها مانند فرمان، صندلی راننده و پنجره‌ها به همان شکل حفظ شده‌اند.

 

اولین هتل مجلل بازیافتی در سنگاپور

 

الهام بخش پروژه

سازندگان این هتل می‌خواستند نشان دهند که چگونه گردشگری، طبیعت و محیط‌زیست می‌توانند با هم ترکیب شوند و «کاتالیزوری برای ایجاد تجربیات جدید منحصر به فرد و هیجان‌انگیز» باشند. این پروژه با هدف «ایجاد سابقه‌ای برای شیوه‌های سازگار با محیط زیست در ساخت و ساز و مهمان نوازی و ایجاد استانداردهای جدید در این حوزه تاسیس شده است.

 

اولین هتل مجلل بازیافتی در سنگاپور

 

اگرچه The Bus Collective در حال حاضر فقط در سنگاپور فعالیت می کند اما می‌تواند در آینده گسترش یابد. سازندگان آن گفته‌اند: آماده کاوش در فرصت‌های رشد و نوآوری در آینده هستیم و معتقدیم که این پتانسیل برای مخاطبان دیگر در سایر مکان‌های منطقه آسیا و اقیانوسیه نیز وجود دارد.

کد خبر: 84796

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0