فتاح کرمی، فرماندار شهرستان بروجن، از احتمال وقوع انفجار در خط لوله گاز فشار قوی سراسری در گردنه حلوایی این شهرستان خبر داد

انفجار خط لوله گاز در بروجن

یاقوت نیوز- این خط لوله گاز که جزء خطوط سراسری گاز کشور است، دچار حریق و انفجار شده است.

به گزراش یاقوت نیوز؛ مهوش نوری زاده – چهار محال و بختیاری؛ فتاح کرمی، فرماندار شهرستان بروجن، از احتمال وقوع انفجار در خط لوله گاز فشار قوی سراسری در گردنه حلوایی این شهرستان خبر داد و سپس تایید کرد : این خط لوله گاز که جزء خطوط سراسری گاز کشور است، دچار حریق و انفجار شده است.

بامداد روز چهارشنبه   25 بهمن ماه صدای انفجار مهیبی در بروجن در استان چهارمحال و بختیاری به گوش رسید که باعث وحشت مردم شد. گفته می‌شود صدای این انفجار به حدی بوده که در مناطق اطراف بروجن از جمله بلداجی و گندمان هم شنیده شده است.

در پی شنیده شدن این صدا، فتاح کرمی، فرماندار شهرستان بروجن، از احتمال وقوع انفجار در خط لوله گاز فشار قوی سراسری در گردنه حلوایی این شهرستان خبر داد و سپس تایید کرد : این خط لوله گاز که جزء خطوط سراسری گاز کشور است، دچار حریق و انفجار شده است.

وی با اشاره به قطع گاز این خط سراسری اظهار داشت: «تا زمانی که گاز باقیمانده در لوله‌ها موجود است، آتش شعله‌ور خواهد بود.»

کرمی اضافه کرد: «محور ارتباطی بروجن به لردگان و خوزستان در مجاورت این خط لوله بسته شده و تیم‌های امداد و نجات و آتش‌نشانی در محل مستقر هستند.»

فرماندار بروجن همچنین اعلام کرد: «با توجه به بروز حادثه آتش‌سوزی در خط انتقال گاز سراسری و احتمال افت فشار گاز در این شهرستان، فعالیت مدارس شهرستان بروجن در همه مقاطع تحصیلی از ساعت ۹ صبح آغاز می‌شود.»

طبق گفته فرمانده آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرستان بروجن و همچنین مدیر مرکز راهبری (دیسپچینگ) شبکه گاز، حادثه انفجار خط لوله گاز سراسری بروجن – شهرکرد خوشبختانه خسارات جانی به همراه نداشت.

به اطلاع می رساند محور بروجن به لردگان که به علت انفجار خط لوله سراسری گاز در محدوده گردنه حلوایی بروجن مسدود شده بود، بازگشایی شد. گاز شهری شهرهای بروجن، گندمان و فرادنبه هم که بر اثر این حادثه قطع شده بود، با تلاش مهندسان شرکت ملی گاز وصل شد.

 

کد خبر: 87877

نویسنده: : مهوش نوری زاده

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0