11 تیر 1402 - 11:06 ق.ظ

امیرعبداللهیان: روند اعزام سفیر به سوئد متوقف شده است

وزیر امور خارجه نوشت: علی‌رغم پایان مراحل اداری،فعلا روند اعزام سفیر به سوئد به علت اقدام دولت این کشور در صدور مجوز جسارت به ساحت قرآن‌کریم متوقف شد.

به گزارش یاقوت نیوز؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «روز گذشته با همکارم آقای حجت‌الله فغانی، سفیر جدید کشورمان در سوئد،به تفصیل صحبت کردیم و ایشان نیز گزارشی از آخرین وضعیت حوزه مأموریت خود ارائه کردند. علی‌رغم پایان مراحل اداری،فعلا روند اعزام سفیر به سوئد به علت اقدام دولت این کشور در صدور مجوز جسارت به ساحت قرآن‌کریم متوقف شد.»

پیش از این یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه به خبرنگار ایرنا اعلام کرده بود: اعزام سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران به سوئد، بدلیل اهانت صورت گرفته به قرآن کریم در این کشور انجام نخواهد شد.

«حجت‌الله فغانی» سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در سوئد دهم تیرماه و در آستانه عزیمت به محل ماموریت با امیرعبداللهیان دیدار کرده بود.

گفتنی است؛ طی روزهای اخیر و با اقدام یک فرد در انجام عمل شنیع قرآن سوزی در کشور سوئد که با مجوز پلیس این کشور صورت گرفته است، موجی از خشم و انزجار و واکنش‌ها نسبت به این اقدام علیه سوئد در میان کشورهای اسلامی شکل گرفته است.

کد خبر: 77609

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0