17 بهمن 1402 - 2:58 ب.ظ

الکترونیکی شدن ۵۰ خدمت تأمین اجتماعی

یاقوت نیوز- مدیر کل تأمین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه خدمات تامین اجتماعی بسیار گسترده است، گفت: 50 خدمت تامین اجتماعی الکترونیکی شده است.

به گزارش یاقوت نیوز؛ مرتضی حاجی کاظمی در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: بالغ بر ۳ میلیون و ۷۹۵ هزار نفر بیمه شده تأمین اجتماعی در استان اصفهان هستند که اگر فقط ۵ درصد مردم از خدمات تأمین اجتماعی هم رضایت نداشته باشند، عدد قابل توجهی می‌شود.
وی بیان داشت: صندوق تأمین اجتماعی یک صندوق دولتی نیست که نگرانی از بابت عدم پایداری آن نداشته باشیم بلکه یک صندوق بین شغلی است و همواره پول از افراد بیمه شده دریافت و هزینه افراد بازنشسته را پرداخت می‌کنیم و با توجه به اینکه با افزایش جمعیت سالمندان در کشور مواجهیم بنابراین برای حفظ و پایداری صندوق باید سن بازنشستگی را افزایش دهیم.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه در کشورهای دیگر سن بازنشستگی بالا است و در ایران نیز این قانون را وضع کردیم، اضافه کرد: در گذشته فردی که ۶۰ سال داشت با حداقل ۱۰ سال پرداخت بیمه مشمول بازنشستگی می‌شد که طی اجرای آن صندوق دچار تضرر شد و ۱۰ سال به ۲۰ سال افزایش دادیم.

الکترونیکی شدن ۵۰ خدمت تأمین اجتماعی

خدمات تامین اجتماعی بسیار گسترده است/ الکترونیکی شدن ۵۰ خدمت تأمین اجتماعی
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک خانم مثلاً ۷۰ ساله در صورتی که شاغل نباشد و هیچ منبع درآمدی نداشته باشد می‌تواند درخواست دریافت حقوق پدر متوفی خود را بدهد حتی اگر ۲۰ سال پیش پدر خود را از دست داده باشد، گفت: خدمات تأمین اجتماعی بسیار گسترده است و برای نگه داشتن صندوق تأمین اجتماعی نیاز به اجرای طرح‌ها و برنامه‌های متعددی از جمله افزایش سن بازنشستگی است.
مدیر کل تأمین اجتماعی استان اصفهان تصریح کرد: همه ساله با افزایش تعرفه بیمه در ۴ ماهه اول سال با ریزش بیمه شدگان مواجه می‌شویم و از تیرماه با رشد بیمه شدگان مواجه هستیم که در ۶ ماه دوم سال این آمار افزایش بیشتری می‌یابد و امسال نسبت به سال گذشته ۲.۶ دهم درصد رشد داشته است.
وی از الکترونیکی شدن ۵۰ خدمت تأمین اجتماعی خبر داد و افزود: در استان اصفهان بالای ۶۷ درصد جمعیت تحت پوشش بیمه هستند که این رقم در کشور برابر با ۵۲ درصد است که شامل ۳ میلیون و ۷۹۵ هزار نفر بیمه شده در اصفهان ثبت شده که به طور میانگین بالغ بر ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان مستمری بگیر می‌شوند.

کد خبر: 88168

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0