8 مرداد 1401 - 9:00 ق.ظ

افزایش تضمینی درآمدهای ارزی با سهامداری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: سهامداری ایران در پالایشگاه‌های فراسرزمینی ونزوئلا و صادرات خدمات فنی و مهندسی به جای آن، یکی از اصلی‌ترین رویکردها برای خنثی‌سازی تحریم‌ها و افزایش فروش نفت ایران است که با جدیت در دولت سیزدهم پیگیری شده است.

«جلال رشیدی کوچی» با اشاره به موضوع دیپلماسی اقتصادی، درباره صادرات خدمات فنی- مهندسی حوزه انرژی و پالایشگاه‌های فرا سرزمینی اظهار داشت: یکی از بهترین روش‌ها برای بی اثر کردن تحریم ها، توسعه صادرات خدمات فنی- مهندسی به کشورهای همسایه و دوست و همچنین بازارسازی تضمینی برای فروش نفت به این کشورها است.

وی ادامه‌داد: توسعه حوزه اقتصادی باید با کشورهای دوست و قابل اعتماد باشد و تضمین‌های لازم هم از آنها گرفته شود تا با عوض شدن دولت‌ها، سرمایه‌گذاری هنگفتی که در این کشورها شده  از بین نرود، این در حالی است که سرمایه‌گذاری‌های ما تاکنون در حوزه انرژی و کشاورزی بوده است.

عضو کمیسیون صنایع معادن مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از بهترین راهکارها برای از بین بردن تحریم‌ها این است که با کشورهایی که روابط سیاسی و اقتصادی قوی داریم و حاضر نیستند تحت تاثیر تحریم‌ها این روابط را قطع کنند، محصولات پتروشیمی و پالایشگاهی که می‌توان در داخل تولید و صادر کرد را در همان کشور با فناوری ایرانی تولید کنیم تا بتوان سود حاصل از صادرات محصولات و خدمات پالایشگاهی را به کشور وارد کرد.

وی تصریح‌کرد: سهامداری ایران در پالایشگاه‌های فراسرزمینی ونزوئلا و صادرات خدمات فنی- مهندسی به جای آن، یکی از اصلی‌ترین رویکردها برای خنثی‌سازی تحریم‌ها و افزایش فروش نفت ایران است.

رشیدی کوچی با اشاره به دیپلماسی اقتصادی دولت، خاطرنشان‌کرد: اقدامات فرا سرزمینی دولت در حوزه انرژی، صنعت و کشاورزی در میان‌مدت و بلندمدت می‌تواند بسیار به نفع اقتصاد کشور باشد و این همان راهی است که کشورهای پیشرفته ۵۰ سال قبل شروع کردند.

وی اضافه‌کرد: در زمینه افزایش تضمینی درآمدهای ارزی کشور، سهامداری ایران در پالایشگاه‌های فراسرزمینی ونزوئلا و صادرات خدمات فنی و مهندسی به جای آن، یکی از اصلی‌ترین رویکردها برای خنثی‌سازی تحریم‌ها و افزایش فروش نفت ایران است که در دولت سیزدهم پیگیری جدی در این زمینه انجام شده است.

این نماینده مجلس با اشاره به گزارش عملکرد دولت و مجلس در این حوزه، گفت: مجلس هم در کنار دولت سیزدهم در حوزه اقتصاد پارلمانی فعال شده است و کارگروه‌هایی از پارلمان در این حوزه به کشورهای مختلف اعزام می‌شوند.

وی افزود: به‌طور مثال در همین سفر اخیری که ما به مسکو داشتیم، درباره صادرات خدمات فنی- مهندسی صحبت هایی شد، زیرا روسیه در حوزه صنعت پالایشگاه و پتروشیمی در وضعیت مطلوبی نیست و این امر سود سرشاری برای ایران خواهد داشت.

کد خبر: 72748

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0