11 بهمن 1402 - 4:39 ب.ظ

به مناسبت دهه فجر امسال؛

افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۳۷۲ طرح عمرانی در دهه فجر  امسال

استاندار همدان از افتتاح و کلنگ زنی یک هزار و ۳۷۲ طرح عمرانی در دهه فجر امسال در استان خبر داد. 

به گزارش یاقوت نیوز؛ فرهان پور همدان؛ علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان در جمع خبرنگاران به مناسبت دهه فجر اظهار کرد: از مجموع طرح های دهه فجر امسال هزار و ۳۷۲ طرح عمرانی با اعتبار ۱۱۰ هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال و ۶۱ طرح اقتصادی با ۲۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال افتتاح و یا کلنگ زنی می شود.

وی افزود: برنامه های دهه فجر امسال با شعار «جشن ملی مشارکت قوی آینده ای روشن» برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه مسکن در همه شهرها زمین تامین شده است، افزود: در بخش بنیاد مسکن افتتاح ۲۰۰ واحد مسکونی و ۲ هزار و ۴۵۰ واحد مسکونی روستایی نیز در دهه فجر افتتاح می شود.

قاسمی فرزاد ادامه داد: امسال در مجموع ۶ هزار و ۴۶۰ واحد روستایی تحویل شده است و برای تحویل این واحدها به مساحت ۲۲۸ هزار و ۳۲۵ مترمربع و چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی پرداخت شد و در دهه فجر امسال همچنین پنج هزار قطعه زمین برای ساخت در ۶۰ روستا واگذار می شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۷۵ طرح هادی روستایی با یک هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال افتتاح می شود، افزود: در حوزه راه و شهرسازی و در شهرستان نهاوند ۱۲۸ زمین و در همدان ۲۴۱ قطعه و در قروه درگزین نیز ۳۴ مورد قطعه بزرگ به چهار هزار و ۱۱۵ نفر واگذار می شود.

قاسمی فرزاد گفت: در شهرستان ملایر نیز برای ساخت هشت هزار واحد مسکونی در این شهرستان کلنگ زنی خواهد شد.

وی در باره راه اندازی فرودگاه همدان یادآور شد: سه فروند هواپیما برای فعالیت در مسیر همدان خریداری شده که در حال گذراندن مراحل خرید هستند.

استاندار همدان درباره مشکل کم آبی در همدان نیز گفت: برخی کشاورزان الگوی کشت را اجرا و رعایت نمی کنند و هندوانه که برای یک کیلو ۷۰ لیتر آب مصرف می کند، کشت می کنند و حتی آن را برداشت نمی کنند و به رایگان در اختیار دیگران قرار می دهند.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه منابع آبی استان همدان در حال تحلیل و از بین رفتن است، تاکید کرد: فرهنگ سازی در حوزه مصرف آب ضروری است.

وی میزان استاندارد مصرف آب در همدان را سالانه ۵۲ میلیون مترمکعب خواند و یادآور شد: امروزه بیش از ۶۴ میلیون متر مکعب آب مصرف می شود.

استاندار همدان درباره کارخانه پتروشیمی همدان نیز با اشاره به اینکه حقوق چهار ماه کارکنان پتروشیمی پرداخت شد، اظهار کرد: این کارخانه باید بتواند محصولات خود را در بورس عرضه کند.

قاسمی فرزاد ادامه داد: میزان مصرف روزانه مرغ در همدان ۱۵۰ تن است که تا ۲۲۰ تن تولید و بقیه به استانهای دیگر ارسال می شود.

استاندار همدان درباره تکمیل ایستگاه راه آهن همدان نیز گفت: پیمانکار قرار بود این پروژه را در هفته دولت تحویل دهد اما با توجه به اینکه برای تکمیل آن ۷۰۰ میلیارد ریال نیاز است.

قاسمی فرزاد درباره تسهیلات ارائه شده برای ساخت مسکن اظهار کرد: مبلغ قابل پرداخت برای پروانه ساختمان ۴۰ میلیون ریال است در حالیکه این میزان می توانست تا ۸۰۰ میلیون ریال افزایش یابد.

وی با اشاره به تکمیل طرح شهرک پرواز افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخت مدرسه، مسجد و کلانتری را اجرا خواهد کرد.

استاندار همدان حوزه گردشگری را از محورهای اساسی اقتصادی استان همدان خواند و تاکید کرد: در این زمینه تلاشهای خوبی صورت می گیرد.

معاون مدیریت و توسعه منابع استانداری همدان نیز گفت: در طرح زین الدین که در استان همدان اجرا می شود، ۹۰ نفر استخدام خواهند شد.

محمدرضا میرصفدری ادامه داد: از این تعداد ۱۰ نفر از نخبگان هستند که بدون آزمون پذیرفته می شوند و ۸۰ نفر دیگر در آزمون استخدامی شرکت خواهند کرد.

 

کد خبر: 87522

نویسنده: : منیژه فرهان پور

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0