19 مهر 1402 - 12:00 ق.ظ

اعطای مرتبه ویژه مشورتی سازمان ملل به موسسه خیریه کهریزک

شورای اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل متحد پس از بررسی‌های لازم، گواهی مقام مخصوص مشورتی خود را به منظور افزایش تعاملات بین المللی به موسسه خیریه کهریزک اعطا کرد.

به گزراش یاقوت نیوز؛ از موسسه خیریه کهریزک، شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد در پی پیشنهاد سازمان‌های مردم نهاد این سازمان، تصمیم به اعطای مرتبه مشورتی ویژه (Special Consultative Status) به موسسه خیریه کهریزک گرفت.

این شورا معروف به اکوسوک (ECOSOC) یکی از پنج رکن اصلی سازمان ملل متحد است که فصل دهم منشور سازمان به آن اختصاص دارد و با اعطای مقام مشورتی به سمن‌های واجد شرایط مشخص شده، زمینه فعالیت انواع سمن در کمیسیون‌ها و انجمن‌های شورا را ایجاد می‌کند.

همکاری با سازمان های همسو در دیگر کشورها از مهمترین اهداف مشارکت در این صندوق است و این اعتبار را ایجاد می‌کند تا در سیاستگذاری‌های بین المللی در حوزه‌های مرتبط با فعالیت کهریزک، این موسسه صاحب نظر باشد.

داشتن مقام مخصوص مشورتی شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد این فرصت را در اختیار کهریزک قرار می‌دهد که از تجربیات سازمان‌های مردم نهاد مشابه در سطح بین المللی استفاده و در جلسات مشورتی این سازمان‌ها در سازمان ملل شرکت کند.

موسسه خیریه کهریزک به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین مراکز خیریه در حوزه نگهداری سالمندان و معلولان است که از سال ۱۳۵۱ در این حوزه فعالیت دارد و اکنون بیش از ۳۲۰۰ نفر سالمند، معلول، بیمار ام اس و کودک معلول ذهنی و اتیسم در ۲ آسایشگاه کهریزک تهران و البرز زندگی می‌کنند.

کد خبر: 82476

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0