19 اسفند 1400 - 5:12 ب.ظ

اصفهان میزبان نخبگان جوشکاری و آزمایش‌های غیرمخرب ایران شد

چهارمین کنفرانس بین‌المللی جوشکاری و آزمایش‌های غیرمخرب ایران طی دو روز در اصفهان برگزار شد و فعالان و نخبگان این حوزه را گرد هم جمع کرد.

به گزارش یاقوت نیوز به نقل از ستاد برگزاری چهارمین کنفرانس بین‌المللی جوشکاری و آزمایش‌های غیرمخرب،

این کنفرانس در روزهای 18 و 19 اسفندماه و به میزبانی پژوهشکده مواد و انرژی پژوهشگاه فضایی ایران در اصفهان برگزار شد و شرایطی را فراهم آورد تا 300 نفر از اعضای هیئت علمی، مدرسان کارگاه‌های آموزشی، کارشناسان و علاقمندان به صنعت جوش و بازرسی و آزمایش‌های غیرمخرب و همچنین شماری از مسئولان و مدیران این صنعت به صورت مجازی گرد هم جمع شوند و آخرین دستاوردهای خود در این حوزه را ارائه کنند.

در این کنفرانس 236 اثر در بخش‌های مختلف مقاله، پایان‌نامه، طرح‌های پژوهشی، کتاب، عکس و گرافیک دریافت شد. این آثار دستاوردهای مربوط به تلاش‌های محققان در دانشگاه و متخصصان حوزه صنعت را به نمایش می‌گذارد و سبب می‌شود با تعامل و تبادل افکار آنها، جایگاه ویژه و حیاتی در دستیابی به اعتلای علمی کشور ایجاد شود.

چهارمین کنفرانس بین‌المللی جوشکاری و آزمایش‌های غیرمخرب ایران با همياري و مشارکت سازمان‌ها و مراکز معتبري همچون URNDT ، indiaWelds، فرهنگستان زبان و ادب فارسی، فرهنگستان علوم، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، شرکت ملی گاز ایران، پژوهشگاه استاندارد، اداره کل استاندارد استان اصفهان، اداره‌کل فنی و حرفه‌ای اصفهان، دانشگاه یزد، دانشگاه صنعتی اراک، دانشگاه سمنان، دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد و دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد.

این کنفرانس که از سوی انجمن جوشکاری و آزمایش‌های غیرمخرب ایران برگزار شد، اهدافی نظیر پرداختن به کاربردهای صنعت جوش و بازرسی و آزمایش‌های غیرمخرب، ایجاد فرصتی برای ارائه راهکارها و نوآوری‌های موثر در تحقق اهداف از سوی متخصصان دانشگاهی و گردهمایی فعالان حوزه‌های دانش، صنعت و مدیران فعال در این حوزه را دنبال می‌کرد.

مقالات برتر این کنفرانس در نشریه علوم و فناوری جوش ایران به چاپ خواهند رسید؛ همچنین سایر مقالات رسیده به دبیرخانه کنفرانس نیز در پایگاه استنادی جهان اسلامی و سیویلیکا نمایه خواهند شد. 50 داور در فرایند بررسی مقالات حضور و فعالیت داشتند و از مقالات ارسالی، 49 درصد در مقطع کارشناسی ارشد، 35 درصد در مقطع دکترا و 16 درصد در مقطع کارشناسی پذیرفته‌ شده‌اند.

برگزاري نمايشگاه مجازی، مسابقه عکاسي و گرافيک در صنعت جوش و بازرسي، تقدير از پايان‌نامه و طرح پژوهشي برتر، تجليل از پيشکسوتان صنعت جوش و بازرسي و برپایی کارگاه‌هاي آموزشي از جمله برنامه‌های جانبی این کنفرانس بود که با استقبال مطلوبی از سوی علاقمندان روبرو شد. همچنین 17 کارگاه آموزشي در حاشیه اين کنفرانس برگزار شد.

کد خبر: 54969

منبع: ستاد برگزاری چهارمین کنفرانس بین‌المللی جوشکاری و آزمایش‌های غیرمخرب

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0