13 دی 1402 - 5:00 ب.ظ

از مدیریت چهره‌های پرافتخار در راس فدراسیون‌ها حمایت می‌کنیم

کیومرث هاشمی با اشاره به حضور سه چهره نامدار در راس فدراسیون‌های تکواندو، کشتی و وزنه‌برداری گفت: از مدیریت چهره‌های پرافتخار در راس فدراسیون‌ها حمایت می‌کنیم.

به گزارش یاقوت نیوز؛ کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در مراسم تجلیل از ۲ ورزشکار و ۲ مربی تکواندوی ایران، با تبریک فرارسیدن ولادت حضرت زهرا(س)، با ابراز خوشحالی از حضور در فدراسیون تکواندو بیان کرد: جلسات بیشتری را با جامعه بزرگ تکواندو به‌ویژه اعضای تیم‌های ملی و هیات‌های تکواندو خواهیم داشت.

وی از تکواندو به‌عنوان یکی از رشته‌های موفق و المپیکی نام برد و اطمینان صدرصدی داد که وزارت ورزش حمایت از این رشته خواهد داشت.

هاشمی با ابراز خوشحالی از سکانداری فدراسیون تکواندو توسط هادی ساعی به‌عنوان پرافتخارترین ورزشکار المپیکی عنوان کرد: سه فدراسیون المپیکی تحت مدیریت ورزشکاران پرافتخار ما هستند. در کشتی علیرضا دبیر، در تکواندو هادی ساعی و در وزنه‌برداری سجاد انوشیروانی ریاست فدراسیون را برعهده دارند و قطعا ما از حضور و مدیریت چهره‌های پرافتخار ورزش در راس فدراسیون‌ها حمایت می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن قدردانی از حضور اصحاب رسانه در این نشست این نکته را مورد توجه قرار داد که ورزش بدون رسانه هیچ اهمیتی ندارد و اظهار امیدواری کرد: در این فرصت ۷ ماهه تا المپیک رسانه‌ها از رشته‌های مهم ما همچون تکواندو حمایت لازم را داشته باشند.

وی یادآور شد: حتی رسانه‌ها می‌توانند با رصد کردن ورزشکاران کشورهای مختلف به تکواندو ایران کمک کنند. بعضا از رصد رقبا غفلت می‌کنیم درحالی‌که این موضوع اهمیت زیادی دارد و اصل این موضوع به فدراسیون و کادر فنی برمی‌گردد که در این موضوع اهتمام داشته باشند.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه افزود: فدراسیون تکواندو به لحاظ پشتوانه‌سازی خوب کار کرده و باید از مسئولان فدراسیون و هیات‌های تکواندو قدردانی کنیم. از دل توسعه هر رشته ورزشی قهرمانان بیشتری وارد می‌شوند.

وی افزود : تغییر نسلی که در تیم‌های ملی ما صورت گرفته اتفاق خوبی است. این‌که ساعی گفت بعضا برای ورزشکارمان با مدارس مکاتبه می‌کنیم اتفاق خوبی است.

وزیر ورزش ادامه داد: واقعیت این است که فدراسیون‌ها و هیات‌ها وظیفه تیم‌داری ندارند و باشگاه‌ها باید استعدادها را شناسایی کنند، پرورش دهند و در اختیار هیات‌ها بگذارند تا در نهایت فدراسیون آن‌ها را گلچین کند. وقتی باشگاه‌های خوب داشته باشیم به یک لیگ پویا می‌رسیم و قهرمانان زیادی معرفی می‌شوند.

هاشمی با تاکید براهمیت جذب بخش خصوصی برای ورزش کشور گفت: برای ترغیب بخش خصوصی مخصوصا در رشته‌های مدال‌آور سیاست ما این است از نظر مالی از این موضوع حمایت کنیم. در دولت رقم خوبی مصوب شد تا به باشگاه‌داری مخصوصا در رشته‌های هدف کمک شود تا در این رشته‌ها سرمایه‌گذاری کنند. نظام باشگاه‌داری تقریبا در مجلس کارش تمام شده و انشاا… به صحن مجلس خواهد آمد.

وی افزود: کم‌تر از ۷ ماه به المپیک مانده و سعی کردیم جلسات تخصصی را با کمیته المپیک به‌عنوان متولی کاروان ورزش ایران داشته باشیم. با ریاست فدراسیون کشتی و کادرهای فنی جلسه داشتیم و وارد مسائل ریز شدیم تا بیشترین حمایت را داشته باشیم. وظیفه وزارت ورزش حمایت از رشته‌های المپیکی است. در دنیای ورزش همه کشورها در تلاشند از همه ظرفیت‌های خود برای موفقیت استفاده کنند و ما هم در همین راستا حرکت می‌کنیم.

وزیر ورزش ادامه داد: باید شرایطی را فراهم کنیم تا ورزشکار ما دغدغه‌ای جز مسائل فنی نداشته باشد. بحث حمایت‌های مالی و رفع دغدغه ورزشکاران وظیفه ماست و با همکاری فدراسیون‌ها و کمیته المپیک این کار را دنبال خواهیم کرد.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: امروز آمدیم بگوییم وزارت ورزش حمایت صد درصدی از تکواندو خواهد داشت. تمام تلاشمان این است خدمتگزار خوبی باشیم و زیرمجموعه خودمان را مطابق با این سیاست جلو ببریم.

کد خبر: 86274

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0