27 تیر 1402 - 11:00 ق.ظ

استاندار مازندران گفت:

ارمغان احیای کریدور شمال-جنوب رونق اقتصادی ایران است

مازندران آمادگی دارد با احیای کریدور شمال جنوب در راستای تعمیق روابط تجاری با روسیه این کشور را از طریق بنادر ایران در خلیج فارس به آب‌های آزاد جهان برساند که این امر برای دو کشور زمینه ساز رونق اقتصادی است.

به گزارش یاقوت نیوز؛ سید محمود حسینی پور در اولین روز سفر به کشور روسیه در نشست مشترک با استاندار ولگاگراد و فعالان اقتصادی این استان بیان داشت: مشکلی که در حال حاضر روسیه با آن روبرو است و با تحریم آمریکا مواجهه شد این اتفاق ۴۴ سال پیش در ایران صورت گرفت و همچنان ادامه دارد.

وی گفت : روسیه می تواند با احیای کریدور شمال جنوب در بی اثر کردن تحریم های آمریکا و رونق تجارت خود استفاده کند.

وی افزود : ایران در بنادر جنوبی خود در خلیج فارس در حوزه ترانزیت کالا سرمایه‌گذاری‌های ارزشمندی انجام داده است که روسیه می‌تواند با فعال شدن کریدور شمال جنوب از این ظرفیت بهره‌مند شود.

اختیار تام از رئیس جمهور دارم

استاندار مازندران گفت : در سفر به چند استان روسیه پشتوانه محکم رئیس جمهور ایران را دارا می‌باشم و آماده امضای قراردادهای اقتصادی با روسیه هستیم.

وی افزود : رئیس جمهور ایران اعلام کردند برای گسترش روابط با همسایه‌ها و تعمیق روابط می‌توانید روادید را هم بردارید.

حسینی پور بیان کرد : استان مازندران و ولگاگراد ظرفیت‌های خوب اقتصادی دارند که باید هرچه سریع‌تر با گره گشایی مشکلات پیش رو تبادل اقتصادی دو طرف فعال‌تر از گذشته انجام شود.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت: روسیه علاقمند به واردات مرکبات، کیوی، سبزیجات و برخی دیگر از کالاها از مازندران است و از طرف دیگر استان ولگاگراد هم ظرفیت‌هایی دارد که می‌توانیم از آن در قالب تجارت استفاده کنیم.

وی افزود : این سفر باید با یک نگاه ملی رونق تجارت اقتصادی بین دو کشور ایران و روسیه دیده شود.

ارمغان احیای کریدور شمال-جنوب رونق اقتصادی ایران است

ایران در بی اثر کردن تحریم ها یک مبنا است

استاندار مازندران در روسیه گفت : ما در ایران با تاکید و نظر رهبر کشور خود بدنبال رفع تحریم‌ها نیستیم بلکه بدنبال بی‌اثر کردن تحریم‌ها می‌باشیم که در این زمینه موفق عمل کردیم.

وی بیان کرد: در روزهای اخیر در مازندران یک بزرگراهی افتتاح شد که نماد کامل بی‌اثر کردن تحریم‌ها در ایران است و آزاد راه تهران شمال که به دست رئیس جمهور ایران افتتاح شد به صورت کامل توسط متخصصین جوان ایرانی طراحی و ساخته شد که فاصله پایتخت ایران به مازندران را به یک و نیم ساعت کاهش داد.

حسینی پور افزود : در این آزاد راه ۶ کیلومتر تونل و پل‌های بسیار فنی و زیبا طراحی شده که شکوه مهندسی جوانان ایران را به نمایش گذاشت.

این مقام مسوول گفت : در این سفر بدنبال رفع موانع رونق و گسترش روابط تجاری با استان‌های همجوار مازندران می باشیم و در این مسیر تلاش می کنیم.

استاندار مازندران در روز گذشته با همراهی بخش خصوصی جهت انعقاد قراردادهای اقتصادی از فرودگاه ساری عازم روسیه شد که در این سفر با سه استاندار روسیه و فعالان اقتصادی این کشور دیدار خواهند کرد.

کد خبر: 78158

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0