21 تیر 1402 - 12:00 ق.ظ

ارزیابی فوری ۱۱ شاخص حیاتی بدن به کمک تلفن همراه و هوش مصنوعی

یک شرکت دانش بنیان فعال در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی از ساخت کیت آزمایش ادرار با قابلیت ارزیابی فوری ۱۱ شاخص حیاتی بدن به کمک تلفن همراه خبر داد.

به گزارش یاقوت نیوز؛ رضا طباطبایی مدیر مجموعه استارتاپی «مای لب ۷۲۴» درمورد این دستاورد اظهار داشت: کیت آزمایش ادرار که در مرحله کسب مجوزهای لازم از وزارت بهداشت است در قالب یک بسته شامل سه عدد نوار تست ادرار – جهت سه بار استفاده – عرضه شد.

وی افزود: برای استفاده از این کیت به یک اپلیکیشن تلفن همراه نیاز است که از طریق نشانی درج شده در بسته یا وب‌سایت شرکت به صورت رایگان قابل دانلود است.

این فناور با بیان اینکه تست ادرار را با توجه به پارامترهای متعددی که توسط آن قابل اندازه‌گیری است، می توان آینه سلامت و عملکرد بدن نامید، خاطرنشان کرد: اپلیکیشن «مای لب» قادر است با تکیه بر فناوری هوش مصنوعی تنها در ۲ دقیقه نتایج تست ادرار را مشخص و تحلیل کند و بدین ترتیب کاربر می‌تواند بدون نیاز به مراجعه حضوری به آزمایشگاه به سر نخ‌های خوبی درباره وضعیت سلامت خود دست یابد.

طباطبایی تاکید کرد: این کیت تشخیصی باوجود دقت بالا نباید جایگزین مراجعه به پزشک و آزمایشگاه تشخیص پزشکی شود، این کیت برای چک اولیه وضعیت سلامت به ویژه در مبتلایان به فشار خون بالا و دیابت، زنان باردار و سالمندان کاملا کارایی دارد.

 

 

وی با بیان اینکه تست ادرار به کمک اپلیکیشن تلفن همراه از برترین خدماتی است که در حوزه تشخیص پزشکی با فناوری هوش مصنوعی در دنیا به وجود آمده است، اظهار داشت: این کیت که برای اولین بار در خاورمیانه ساخته شده در مقایسه با نمونه آمریکایی پارامترهای بیشتری را اندازه‌گیری می‌کند.

مدیر این استارتاپ تصریح کرد: تست بررسی سلامت کلیه (CKD)، کتون، pH، عفونت مجاری ادراری، بررسی سلامت کبد (سنجش بیلی روبین و اروبیلینوژن) و میزان آب بدن از جمله پارامترهای مورد بررسی توسط کیت تست ادرار است.

طباطبایی درباره نحوه عملکرد این کیت هم گفت: پس از تهیه کیت آزمایش ادرار مای لب، کافی است اپلیکیشن مربوطه را نصب کرد و نوار تست را از بسته بندی مخصوص آن خارج و به مدت چند لحظه در محلول ادرار قرار داد سپس بلافاصله آن را در جایگاه مشخص شده بر روی برگه تحلیل گذاشت و از آن عکس گرفت. اپلیکیشن مای‌لب با استفاده از هوش مصنوعی با تحلیل رنگ های موجود در تصویر پارامترهای مختلف حیاتی فرد را اندازه‌گیری کرده و نتایج را نمایش می دهد.

وی، امکان انجام سریع آزمایش ادرار بدون نیاز به مراجعه به آزمایشگاه و صرف هزینه و وقت زیاد، مقایسه فوری و برخط نتیجه آزمایش با نتایج آزمایش ‌های قبلی، امکان ارسال نتایج در قالب فایل پی دی اف(pdf) به پزشک و کمک به پیشگیری از بیماری خصوصا در افراد در معرض خطر را از جمله مزایای کیت تست ادرار عنوان کرد.

بر اساس گزارش معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، تیم استارتاپ مای لب ۷۲۴ در سال ۱۳۹۷ با استفاده از هوش مصنوعی و با هدف سهولت و آسودگی در زمینه آزمایش های پزشکی کار خود را آغاز کرد و این استارتاپ به پشتوانه سال ها تجربه موسسان آن در حوزه فناوری اقدام به طراحی و تولید محصول کیت تشخیص ادرار کرده است.

کد خبر: 77958

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0