26 تیر 1402 - 8:00 ق.ظ

قانونی جدید در حوزه هوش‌مصنوعی؛

اثبات عدم استفاده از هوش‌مصنوعی با گرایش نژادپرستانه برای شرکت‌ها الزامی شد

شرکت‌های نیویورکی که از هوش مصنوعی برای کمک به استخدام افراد استفاده می‌کنند اکنون باید ثابت کنند که این فرایند عاری از گرایش‌های نژادپرستانه و جنسیتی است.

از «ان بی سی نیوز»، یک قانون جدید که به تازگی در حوزه کاربری از هوش مصنوعی اجرایی شده است، گمان می‌رود که اولین قانون از این نوع در جهان باشد. مطابق قانون جدید نیویورک در خصوص استفاده از هوش مصنوعی، نرم افزار استخدامی متکی بر یادگیری ماشین یا هوش مصنوعی که برای کمک به کارفرماها جهت انتخاب افراد اصلح استفاده می‌شود، باید از بازرسی یک شرکت ثالث عبور کند تا ثابت شود عاری از تعصبات نژادی یا جنسیتی است.

 

اثبات عدم استفاده از هوش‌مصنوعی با گرایش نژادپرستانه برای شرکت‌ها الزامی شد

 

شرکت‌ها بطور فزاینده ای از ابزارهای خودکار در فرایندهای استخدامی استفاده می‌کنند. شرکت های استفاده کننده از نرم افزارهای استخدامی باید نتایج کار را منتشر کنند. اگر نرم افزار استخدامی «ابزار تصمیم استخدامی اتوماتیک» (ADET) بازرسی نشده باشد، این شرکت ها نمی‌توانند از آنها استفاده کنند.

مطالعات تحقیقاتی از مدت‌ها پیش نشان داده است که اطلاعات یادگیری ماشین یا هوش مصنوعی اغلب متعصب از نژادگرایی، جنسیت گرایی یا تعصبات دیگر است.

با افزایش محبوبیت نرم افزارهای مولد هوش مصنوعی مانند «چت جی پی تی»‌، قانونگذاران فدرال و حتی بسیاری از مدیران شرکت ها مکررا خواستار ایجاد مقرراتی در زمینه نحوه استفاده از این نرم ‌افزارها شده اند. اما تاکنون از ناحیه کنگره مشخص نشده است که این قوانین چه مواردی را شامل خواهند شد.

کارشناسان می‌گویند هر چند که قانون نیویورک برای کارگران مهم است اما هنوز بسیار محدود است. همچنین معلوم نیست این قانون چگونه و تا چه حدی اجرا خواهد شد.

کد خبر: 78109

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0