29 اسفند 1402 - 11:00 ق.ظ

آماده باش مراکز اورژانس سراسر کشور به دستور وزیر بهداشت

یاقوت نیوز- در پی اعلام هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع سیل در مناطق مختلف کشور، نیروهای عملیاتی اورژانس در سراسر کشور به حال آماده باش درآمدند.

به گزارش یاقوت نیوز؛ از وزارت بهداشت، بهرام عین اللهی از رئیس سازمان اورژانس کشور خواست با توجه به هشدار قرمز سازمان هواشناسی و احتمال وقوع سیل در مناطق مختلف کشور، نسبت به آماده باش تیم های عملیاتی اورژانس ۱۱۵ برای خدمت رسانی به هموطنان اقدام شود.

در همین راستا رییس سازمان اورژانس کشور در نشست وبیناری با رؤسای مراکز اورژانس سراسر کشور بر ارزیابی وضعیت آمادگی و صدور دستورالعمل های لازم برای کمک به هموطنان و مقابله با سیل احتمالی تاکید کرد.

توصیه‌های رییس اورژانس به هموطنان

جعفر میعادفر رییس سازمان اورژانس کشور نیز نسبت به ضرورت رعایت نکات ایمنی برای مقابله با حوادث ناشی از سیل احتمالی در ۵ استان کشور تاکید کرد.

وی  ضمن اعلام آماده باش تیمهای عملیاتی اورژانس ۱۱۵ در سراسر کشور نسبت به ضرورت رعایت توصیه های ایمنی به منظور پرهیز از خطرات سیل احتمالی هشدار داد.

رییس سازمان اورژانس کشور با توجه به هشدار سطح قرمز در ۵ استان کهکیلویه و بویر احمد، خوزستان،  ایلام، لرستان، چهار محال و بختیاری از هموطنان خواست از تردد و سفر غیرضروری به این مناطق خودداری کنند.
وی ادامه داد تیم های عملیاتی اورژانس و همچنین تمامی مراکز درمانی در سراسر کشور و به ویژه ۵ استان در معرض خطر،  آماده ارائه خدمات فوریتهای پزشکی خواهند بود.

میعادفر ضمن توصیه به پرهیز از اسکان یا اقامت در مناطق حاشیه ای رودخانه ها، از هموطنان خواست نسبت به انتقال مادران باردار و هموطنان مبتلا به بیماری های خاص که نیاز به خدمات درمانی ویژه دارند از مناطق پر خطر کوهستانی به مناطق امن تر اقدام کنند.

طبق پیش بینی سازمان هواشناسی، احتمال بارش شدید باران، وقوع سیل، رعدوبرق، وزش باد شدید و بارش برف در ارتفاعات، در ۸ استان خوزستان، کردستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، فارس، اصفهان و لرستان از روز سه شنبه، پیش بینی شده است؛ همچنین، احتمال بارش باران و وزش شدید باد، در ۲۴ استان دیگر نیز، پیش بینی شده است.

کد خبر: 89417

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0