اظهارات افشین امیریان مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در نشست خبری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و مدیران کل حوزه فرهنگی و اجتماعی

آغاز سال تحصیلی جدید در مهرماه امسال با ۱۹۴هزار و ۷۰۰ دانش‌آموزدر استان

افشین امیریان مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در نشست خبری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و مدیران کل حوزه فرهنگی و اجتماعی گفت :با ثبت نام های انجام شده  ۱۹۴ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز این استان اول مهرماه سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ خود را آغاز خواهند نمود.

به گزراش یاقوت نیوز؛ مهوش نوری زاده – چهار محال و بختیاری

افشین امیریان مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در نشست خبری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و مدیران کل حوزه فرهنگی و اجتماعی گفت :با ثبت نام های انجام شده  ۱۹۴ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز این استان اول مهرماه سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ خود را آغاز خواهند نمود .که  از این تعداد ۱۱۲ هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی، ۴۵ هزار دانش‌آموز متوسطه اول و ۳۷ هزار دانش‌آموز نیز در مقطع متوسطه دوم در ۲ هزار و ۸۰۰ مدرسه می باشد .

وی اضافه کرد:  براساس برنامه‌ریزی انجام شده ۳۰ شهریورماه امسال جشن شکوفه‌ها برای ۲۰ هزار کلاس اولی و جشن غنچه‌ها برای ۱۶هزار نوآموز همزمان با روز جهانی کودک در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: براساس قانون کمیسیون ماده ۱۸ مربوط به سرویس مدارس از این پس به شورای ترافیک واگذار شده است که  براساس کمیسیون ماده ۱۸ پیشنهادات لازم در خصوص سرویس مدارس به شورای شهر و این شورا پس از تائید به کمیسیون تطبیق فرمانداری ارائه و پس از تایید ابلاغ می‌شود.

به گفته امیریان، در کل کشور هزینه سرویس مدارس با افزایش ۱۰۰ درصدی روبرو بوده است به نحوی که هزینه سرویس‌های سواری چهار میلیون ریال و مینی‌بوس نیز سه میلیون ریال تعیین شده است.

امیریان در ادامه گفت : به طور یقین هر آیین‌نامه و قانونی ممکن است دچار اشکالاتی باشد که در زمان حاضر مرحله رسیدگی به اعتراض‌ها باز و حکم‌های جدید نیز صادر شده است.

وی گفت: در منطقه منظریه باید ۱۴ واحد آموزشی ساخته می‌شد در حالی که در زمان حاضر، تنها چهار واحد آموزشی در این منطقه فعال است و به این ترتیب تراکم مابقی دانش‌آموزان به سطح شهر وارد می‌شود.گسیل تراکم دانش‌آموزان منطقه منظریه به مرکز شهر و حمل و نقل آنان از جمله عوامل تشدید ترافیک در شهرکرد به شمار می‌رود که تاکنون مکاتبات لازم در این خصوص با استاندار و دستگاه‌های اجرایی انجام شده است.

افشین امیریان  افزود: نظام رتبه‌بندی معلمان طرحی بر زمین مانده از سال‌های گذشته بود که هیچ دولتی برای اجرای آن برنامه نداشت اما دولت سیزدهم با وجود همه تنگناهای مالی، در همان سال نخست با همت و عزم جهادی اقدام به اجرای آن کرد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: از اتفاقات بزرگ دولت سیزدهم در این استان ،جذب یک هزار و ۴۴۶ نیروی انسانی در قالب ماده ۲۸ (شامل ۲۵۷ نفر در سال ۱۴۰۰، ۲۸۰ نفر در سال ۱۴۰۱ و ۹۰۹ نفر در سال جاری) است.

امیریان همچنین با اشاره به برگزاری آزمون جذب مربیان پرورشی و مشاوره در نیمه دوم سال جاری گفت: تبدیل وضعیت و تعیین تکلیف یک هزار و ۲۱۹ نیرو به پیمانی از مهمترین دستاوردهای آموزش و پرورش استان در مدت ۲ سال گذشته به شمار می‌رود.

وی در خصوص شهریه مدارس خاص و هیات امنایی افزود: شهریه مدارس خاص و هیات امنایی در شورای آموزش و پرورش تصویب وباید همزمان با اول سال تحصیلی دریافت ‌شود.

امیریان اظهار داشت: براین اساس درهنگام ثبت نام والدین به غیر از پرداخت پول کتاب و بیمه دانش آموز نباید وجهی پرداخت کنند.

وی تاکید کرد: هر گونه دریافت وجه از دانش‌آموزان هنگام ثبت نام تخلف به شمار می‌رود و از مردم درخواست می‌شود موارد تخلف به اداره کل آموزش و پرورش گزارش شود.

 

کد خبر: 81033

نویسنده: : مهوش نوری زاده

منبع: یاقوت نیوز

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0