9 آذر 1402 - 4:00 ب.ظ

آغاز به کار نشست187 عادی اوپک از راه ویدئو کنفرانس

یکصدوهشتادوهفتین نشست عادی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) دقایقی پیش به‌صورت ویدیوکنفرانس آغاز به‌کار کرد.

به گزارش یاقوت نیوز؛ از وزارت نفت، افتتاحیه یکصدوهشتادوهفتمین نشست عادی اوپک امروز (پنجشنبه، نهم آذرماه) از دقایقی پیش آغاز شد، نشست پشت درهای بسته نیز دقایقی پس از نشست افتتاحیه برگزار می‌شود.

نشست وزیران نفت و انرژی ۱۳ کشور عضو اوپک طبق برنامه قرار بود ۲۵ نوامبر (چهارم آذرماه) در محل دبیرخانه دائمی این سازمان در وین با حضور همه اعضا برگزار شود، اما این نشست و سی‌وششمین نشست وزارتی اوپک‌پلاس که طبق برنامه برای یک روز پس از آن یعنی ۲۶ نوامبر (پنجم آذرماه) در وین برنامه‌ریزی شده بود به ۳۰ نوامبر (پنجشنبه، نهم آذرماه) موکول شد.

در همین حال، پنجاه‌ویکمین نشست کارگروه وزارتی نظارت بر توافق اوپک‌پلاس (JMMC) هم امروز از طریق ویدیوکنفرانس برگزار می‌شود.

گفته می‌شود اختلاف‌ بر سر اهداف تولید نفت اعضای آفریقایی اوپک‌پلاس، سبب شده است این ائتلاف نشست وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو را به تأخیر بیندازد، البته پس از آن چهار منبع گفتند ائتلاف اوپک‌پلاس بر سر موضوع تولید اعضای آفریقایی این ائتلاف در سال ۲۰۲۴ به تفاهم نزدیک‌تر شده است.

به تعویق افتادن نشست‌های وزارتی اوپک و اوپک‌پلاس قیمت نفت را بیش از سه دلار کاهش داد، اما پس از آن دوباره قیمت‌ها بهبود یافت و نفت خام شاخص برنت دریای شمال در معاملات امروز و در آستانه نشست‌های یادشده تا این لحظه بالای ۸۴ دلار برای هر بشکه داد وستد می‌شود.

اعضای اوپک‌پلاس در مجموعه اقدام‌هایی که از اواخر سال ۲۰۲۲ میلادی آغاز شد، متعهد شده‌اند در مجموع روزانه ۵ میلیون و ۱۶۰ هزار بشکه یا حدود پنج درصد از تقاضای روزانه جهانی از تولید خود بکاهند.

کد خبر: 84877

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0