1 تیر 1402 - 3:42 ب.ظ

گل گهر با همکاری دانشگاه ها به دنبال خلق ارزش از ایده ها

شرکت گل گهر همسو با سیاست‌های کلان اقتصادی و صنعتی کشور برای ارتقای زنجیره ارزش محصولات فرآوری شده مواد معدنی و فلزی همکاری با دانشگاه ها، شرکت های دانش بنیان و فناور را توسعه داده تا با افزایش مهارت و دانش نیروی انسانی و بسترسازی برای اساتید و دانشجویان صاحب ایده به اقتصاد معدن برای ایجاد بهره وری کمک کند.

گل گهر با همکاری دانشگاه ها به دنبال خلق ارزش از ایده ها

به گزارش یاقوت نیوز ، چندی پیش شرکت صنعتی و معدنی گل‌گهر تفاهم‌نامه ای با دانشگاه آزاد برای همکاری مشترک جهت بهره‌گیری بهینه از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری در جهت پیشبرد اهداف دانشگاه و شرکت  منعقد کرد.

این اقدام در راستای تدوین یک برنامه جامع برای جهت دهی به سرمایه گذاران و شرکتهای دانش بنیان به منظور تولید و تامین قطعات مورد نیاز منطقه است تا از این طریق به پایداری تولید و رشد اقتصادی همه ذینفعان کمک کند.

ارتباط بین دانشگاه، شرکت های دانش بنیان و فناور و شرکت های معدنی و هم‌سو کردن فعالیت‎های پژوهشی با نیازهای این بخش می‎توان در شکوفایی حوزه پژوهش‎های معدنی و توسعه صنایع معدنی موثر باشد، گل گهر در سال های پیش هم  به دنبال افرایش کیفیت و افزایش ظرفیت تولیدات، سیاست های پژوهشی خود را توسعه داده است. به طوری که این شرکت همسو با سیاست‌های کلان اقتصادی و صنعتی کشور ارتقای زنجیره ارزش محصولات تولید شده مواد معدنی و فولادی در منطقه را دنبال کرده و همکاری با دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان و فناور هم در همین راستا تعریف شده است.

استفاده از ظرفیت دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان به منظور کمک به بخش معدن و صنایع وابسته برای بهبود فرآیند تولید و ارزش آفرینی برای محصولات معدنی موثر است.

گل گهر در حال حاضر دارای زنجیره کامل معدن تا فولاد در منطقه بزرگ معدنی و صنعنی گل گهر است به همین دلیل در تامین مواد اولیه، تامین تجهیزات کارخانه ها، کاهش بهای تمام شده تولید و بهره وری می خواهد از طریق حمایت از شرکت های دانش بنیان، نیز به دنبال تحقق اهداف پیش رو باشد، از این رو طبق تفاهم نامه اخیر با دانشگاه آزاد اسلامی زمینه حضور اساتید و دانشجویان در محیط صنعتی جهت کسب تجارب کاربردی و بهره‌گیری از توانمندی ها و خدمات متقابل را فراهم می کند  تا ایده های خلاقانه و فناورانه در بستر محیط های صنعتی گل گهر به سمت عملیاتی شدن سوق دهد.

با توجه به تحریم ها، امکان به روزرسانی تجهیزات و امکانات صنایع با فناوری های روز دنیا با دشواری هایی رو به رو است به همین دلیل گل گهر با اتکا به توانمندی های داخلی و بهره گیری از قابلیت دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان روش هایی نظیر مهندسی معکوس، را برای ساخت تجهیزات تجهیزات صنایع و معادن استفاده می کنند.

دانشگاه حلقه واسط بین صنعت و مصرف بوده و باید به عنوان بازوی صنعت در حوزه دانشی، پژوهشی، نوآوری و فناوری عمل کند تا بر مبنای داده هایی که از حلقه های پایین دستی کسب می شود بهره وری در تولید بالا برود. همچنین با توجه به اینکه  نیروی انسانی به لحاظ تصمیم‌گیری، یکی از تاثیرگذارترین شاخص‌های بهره‌وری است و در معادن در طراحی روش‌های استخراج و استفاده از منابع معدنی نقش موثری دارند.

در واقع به نظر می آید گل گهر به دنبال ارتقای مهارت‌های فنی و تخصصی منابع انسانی برای افزایش بهره‌وری است. بنابراین می توان گفت که مهم‌ترین منافع همکاری دانشگاه ها با شرکت گل گهر افزایش تولید دانش و تربیت افراد متخصص در رشته‌های مختلف مورد نیاز صنایع و معادن خواهد بود و نشان می دهد که این موضوع مهم‌ترین اولویت تفاهم نامه های گل گهر با مراکز علمی و پژوهشی است.

 

کد خبر: 78004

نویسنده: نرگس کاظمی ونهری

منبع: یاقوت نیوز

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0