9 شهریور 1402 - 3:00 ق.ظ

هشدار آمریکا به کره شمالی در خصوص کمک نظامی به روسیه

کاخ سفید با ادامه تشدید تنش‌ها با پیونگ یانگ ، روز چهارشنبه به کره شمالی در خصوص فروش مهمات به روسیه برای جنگ در اوکراین هشدار داد.

به گزراش یاقوت نیوز؛ از “الجزیره انگلیسی”,جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز چهارشنبه گفت که آمریکا نگران معاملات تسلیحاتی احتمالی میان روسیه و کره شمالی است.

وی افزود: ما از کره شمالی می‌خواهیم مذاکرات پیرامون ارائه تسلیحات به روسیه را متوقف کند و به تعهدات عمومی پیونگ یانگ مبنی بر عدم ارائه یا فروش تسلیحات به روسیه پایبند باشد.

کربی افزود که آمریکا بر این باور است سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه، هنگام بازدید از کره شمالی و دیدار با کیم جونگ اون در ماه ژوئیه، تلاش کرد پیونگ یانگ را برای ارائه مهمات توپخانه‌ای به مسکو متقاعد کند.

آمریکا به کشورهای مختلف از جمله چین نسبت به کمک به روسیه در جنگ علیه اوکراین هشدار داده است.

اظهارات کربی چند هفته پس از نامه نگاری ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و رهبر کره شمالی با مضمون تقویت روابط بین دو کشور صورت گرفت.

پوتین در خصوص این ارتباطات با رهبر کره شمالی گفت: اطمینان دارم همکاری‌های دوجانبه را در همه زمینه‌ها برای رفاه دو کشور و ثبات و امنیت استوار شبه جزیره کره و کل شمال شرق آسیا تقویت خواهیم کرد.

سال گذشته آمریکا کره شمالی را به ارسال مخفیانه گلوله‌های توپخانه به روسیه متهم کرده بود.

کره شمالی و روسیه ادعاهای آمریکا در مورد ارائه تسلیحات را رد کرده‌اند.

با این حال، کره شمالی اعلام کرده که «سیاست هژمونیک» غرب به رهبری آمریکا، مسکو را مجبور به اقدام نظامی برای حفاظت از منافع امنیتی خود کرده است.

کد خبر: 80460

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0