25 مهر 1402 - 10:31 ق.ظ

نخستین کنفرانس ملی “مطالعات کاربردی نوین در علوم ورزشی و سلامت” در شيراز برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه زند شیراز، از برگزاری نخستین کنفرانس ملی مطالعات کاربردی نوین در علوم ورزشی و سلامت به میزبانی این دانشگاه در ۲۶ و ٢٧ مهرماه جاری خبر داد.

به گزارش یاقوت نیوز؛  زهرا بازیار فارس؛  سید ابراهیم حسینی در یک نشست خبری با اعلام خبر فوق بیان کرد: نگاه به ايجاد بستر و شرايط لازم براي ارتقاي سلامت روحي و جسماني جامعه، مهمترين هدف از برگزاري اين كنفرانس است.

وي، بهترين راهكار براي رسيدن به ارتقاي سلامت جسماني جامعه را بيان آثار فعاليت بدني با ورزش براي آحاد جامعه ذكر و عنوان كرد: يكي از راهكارهاي بيان اهميت ورزش در بعد سلامت جامعه، برگزاري چنين كنفرانس‌هايي است.

رئیس دانشگاه زند شیراز با بیان اینکه این کنفرانس با حضور انديشمندان و صاحب نظران حوزه تربيت بدني برگزار می‌شود، گفت: در برگزاری این کنفرانس، دانشگاههاي تهران، دانشگاه خوارزمي، دانشگاه شيراز، دانشگاه شهيد چمران و … کرده‌اند.

اسكندر رحيمي، دبير علمي اين كنفرانس نيز بيان كرد: يكي از ماموريت‌هاي ما اين است كه در زمینه‌هاي علمي، اطلاعات نوين در اختیار مردم قرار دهيم.

وی با تصریح بر اینکه فعاليت‌هاي بدني امروز به عنوان طب جانبي و مكمل نام برده مي‌‌شود، گفت: از آنجا که مشخص شده كه این فعالیت‌ها در درمان بیماری‌های غيرواگير همانند ديابت، بيماري‌هاي قلبي و عروقي، برخي از سرطان‌ها، چاقي و …بسیار موثر است، لذا وظيفه داریم كه اطلاعات نوين را در اختيار جامعه قرار دهيم و به همین دلیل اقدام به برگزاری اولين كنفرانس ملی “مطالعات کاربردی نوین در علوم ورزشی و سلامت” شد.

هما شيخاني شاهين، دبير اجرايي این کنفرانس نیز فيزيولوژي ورزشي، مديريت ورزشي، رفتار حركتي، روانشناسي ورزشي، آسيب شناسي ورزشي و بيو مكانيك ورزشي را از مهمترین محورهای این کنفرانس ذکر و خاطرنشان کرد: ١٧٠ مقاله از سراسر كشور به دبيرخانه این کنفرانس ارسال شده كه پس از داوري، ١٠٠ مقاله به صورت سخنراني شفاهي و پوستر پذيرفته شدند.

وی یادآور شد: در حاشیه این کنفرانس نیز كارگاههاي تحقق سلامتي و تندرستي با تاكيد بر ويژگي‌هاي فيزيكي بدن و بهره گيري از قوانين فيزيكي، تغذيه ورزشي و اصول تمرين در تناسب اندام و كاهش وزن برگزار مي‌شود.

شيوا صديقي، معاون دانشگاه زند شيراز نيز در ادامه اين نشست بيان كرد: از اساتيد نخبه سراسر كشور برای حضور در این کنفرانس دعوت به عمل آمده است.

وی عنوان کرد: از دستگاههاي اجرايي سراسر کشور نیز به منظور حمايت از اين رويداد دعوت شده كه مورد استقبال قرار گرفته است.

کد خبر: 82821

نویسنده: : زهرا بازیار

منبع: یاقوت نیوز

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0