24 آبان 1402 - 4:00 ب.ظ

مسئول بسیج سازندگی استان فارس تبیین کرد:

تلاش مضاعف بسیجیان فارس در اجرای طرح های محرومیت زدایی

مسئول بسیج سازندگی استان فارس طی نشست خبری با اصحاب رسانه، برنامه های هفته بسیج را تشریح کرد.

به گزارش یاقوت نیوز، زهرا بازیار از فارس؛ سرهنگ علی اکبر طحان، ضمن اعلام انزجار از حملات تروریستی روزهای اخیر به غزه، گفت: امروز صدای بیداری امت اسلام را در قلب اروپا و آمریکا می شنویم، حملات اخیر به بیمارستان های غزه و کشتار بی رحمانه زنان و کودکان، چهره وحشی تروریست هویدا شد، توریستی که خود را در پس نقاب رسانه های قدرتمند پنهان ساخته بود و ثابت شد که خون بر شمشیر پیروز است.

وی با تبریک هفته بسیج به بسیجیان استان و مردم ایران، گفت: بزرگ ترین معیار برای شناخت بسیج را امام راحل در دو مولفه صفا و خلوص به همگان شناساند و امروز شاهدیم که بسیجیان در عرصه های مختلف با بهره گیری از همین دو خصیصه، مشغول فعالیت هستند و توانستند با دست خالی در عرصه حضور داشته و با ایمان به خدا فعالیت کنند.

مسئول بسیج سازندگی فارس در ادامه اظهار کرد: در یک سال گذشته، با تلاش مضاعف بسیجیان در خصوص محرومیت زدایی در یک سال و با همت دولت مردمی، به ۳۷۲ روستا آب رسانی شد و امروز افق ۳ ساله خود برای ۴۱۲ روستای دیگر را نیز پیش بینی کرده اند.

سرهنگ طحان خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی فارس در این افق 3 ساله در نظر دارد که به مناسبت هفته بسیج نسبت به اجرای طرح از آبخیز تا جالیز، در قالب ۱ میلیون هکتار آبخیزداری و آبخوان داری،۶۰۰ رشته قنات لایروبی، ۵ هزار کیلومتر کانال های سیمانی آب رسانی کشاورزی، ۱۲۰۰ استخر آب کشاورزی و ۴۰۰۰ کیلومتر لوله کشی از استخرها به مزارع اقدام کند.

وی همچنین از آغاز عملیات اجرایی طرح ساخت 70 هزار مسکن محرومین در این هفته خبر داد و افزود: سال گذشته، بسیج سازندگی فارس با همکاری کمیته امداد و بنیاد مسکن ۲۰۰ مسکن احداث و تحویل داده و امسال در حوزه راه، احداث هزار و 100 راه روستایی و همچنین مرمت ۱۰۰۰ کیلومتر‌ دیگر از راه روستایی در دستور کار امام حسن مجتبی قرار گرفته است.

سرهنگ طحان از آغاز رزمایش فاطمیون ۳، با حضور ۱۲ هزار نفر از جهادگران بسیجی استان و در قالب ۵ هزار گروه جهادی در هفته با برکت بسیج، خبر داد و افزود: این رزمایش از ۲۸ آبان شروع و تا ۷ آذرماه به مدت ۱۰ روز ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در نخستین روز از این هفته، افتتاحیه ای به میزبانی شهرستان کازرون و با سخنرانی معاون اجرایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار ابوالقاسم چمن برگزار خواهد شد.

مسئول بسیج سازندگی فارس افزود: پس از آن گروه های جهادی به سمت مناطقی که به عنوان محروم شناسایی شده اند، اعزام ‌می شوند و در تاریخ ۶ آذر ماه آیین عملیات اجرایی طرح های امام حسن، با حضور رییس سازمان بسیج، سردار غلامرضا سلیمانی در استان برگزار شده و در سطح استان نیز آغاز عملیات اجرایی قرارگاه امام حسن را دنبال خواهیم کرد.

سرهنگ طحان، آیین افتتاحیه ۵ هزار فرصت شغلی در قالب یک رزمایش و با حمایت استاندار فارس و همت 2500 صندوق قرض الحسنه در استان را از دیگر برنامه های هفته بسیج برشمرد.

وی افزود: به منظور تجلیل از فعالان محرومیت زدایی، در تاریخ ۲۸ آبان ماه، میزبان سردار ضیاالدین حزنی، معاون حمایت قرارگاه مرکزی محرومیت زدایی کوثر شیراز خواهیم بود.

کد خبر: 84201

نویسنده: : زهرا بازیار

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0