29 آبان 1402 - 3:00 ب.ظ

فرمانده مرزبانی فراجا خبر داد:

ممانعت ایران از ورود قاچاقچیان مواد مخدر به منطقه

فرمانده مرزبانی فراجا با تأکید بر ارتقاء روابط و همکاری‌های مرزی بین ایران و پاکستان، گفت: جمهوری اسلامی ایران با قاچاقچیان مواد مخدر به شدت مبارزه می‌کند و از ورود آنها به منطقه ممانعت خواهد کرد.

به گزارش یاقوت نیوز؛ سردار گودرزی در دیدار با دریاسالار “امتیاز علی” مدیرکل آژانس امنیت دریایی جمهوری اسلامی پاکستان، افزود: از برگزاری دومین اجلاس مشترک مرزی ایران و پاکستان خرسندیم چرا که تاثیرگذار در روابط دو کشور است.

وی با اشاره به برگزاری نشست مرزی در کشور پاکستان، بیان داشت: در دورهای گذشته نشست‌های مشترک مرزی برگزار شده که تاثیرگذار در روابط مرزی بوده است و لذا می طلبد این نشست ها با اهداف ارتقاء ایمنی و امنیت دریایی و مبارزه با مواد مخدر برگزار شود.

فرمانده مرزبانی فراجا با تشریح وضعیت مرزهای جمهوری اسلامی ایران و همسایگی با ۱۵ کشور، تصریح کرد: ایران حدود ۷۴۰ کیلومتر مرز خشکی و ۲۰۴ کیلومتر مرز آبی مشترک با کشور پاکستان دارد و نتایج امنیت پایدار این مقدار مرز، نشان از روابط مطلوب همسایگی پاکستان با جمهوری اسلامی ایران است.

مقام عالی مرزبانی فراجا با بیان اینکه دریای خلیج فارس و عمان از حیث امنیتی مهم برای کشورهای منطقه است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با قاچاقچیان مواد مخدر به شدت مبارزه می‌کند و از ورود آنها به منطقه ممانعت خواهد کرد و در این راه انتظامی جمهوری اسلامی ایران بیش از ۴ هزار شهید و ۱۲ هزار مجروح تقدیم کرده است.

سردار گودرزی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در سال جاری بیش از ۵۰۰ تن انواع مخدر کشف کرده است، گفت: مواد مخدر تاکتیک و فتنه استکبار است و خیلی از کشورهای دنیا مدیون جمهوری اسلامی ایران در امر مبارزه با قاچاق مواد مخدر هستند.

فرمانده مرزبانی فراجا با بیان اینکه طی چند وقت اخیر بیش از ۱۵ تن انواع موادمخدر در دریای عمان توسط دریابان پایگاه دریابانی چابهار کشف شده است، اذعان داشت: به منظور جلوگیری از قاچاق مواد مخدر، صید غیرمجاز و امنیت صیادان در دریا می بایست کنترل مرزهای آبی دو کشور را بیش از پیش تقویت کنیم و در این زمینه گشت ها و مانورهای مشترک برگزار کنیم.

برخورد کشور پاکستان با قاچاقچیان مواد مخدر

دریاسالار “امتیاز علی” مدیرکل آژانس امنیت دریایی جمهوری اسلامی پاکستان نیز در این دیدار با تشکر از میزبانی گرم فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، گفت: خوشبختانه مرزهای دریایی دو کشور آرام هستند و معتقدم این امر، حاصل هماهنگی و تفاهمات مرزی بین دو کشور بوده است.

وی با تأکید بر ارتقاء تعاملات و مدیریت مشترک مرزهای آبی، اظهار کرد: خلیج فارس جایگاه حیاتی در دنیا دارد که نیازمند امنیت است، ثبات و امنیت منطقه و مردم را باید با یکدیگر رقم بزنیم تا برای مردم زندگی بهتری رقم بخورد.

مدیرکل آژانس امنیت دریایی جمهوری اسلامی پاکستان بر حل و فصل مشکلات مرزی و مبارزه با قاچاق مواد مخدر در مرزهای آبی تأکید کرد و ادامه داد: مواد مخدر یک موضوع آزار دهنده برای کشور پاکستان است و کشور ما به شدت در حال مبارزه با قاچاق مواد مخدر می باشد.

وی تصریح کرد: با کسانی که در امر قاچاق مواد مخدر دخیل هستند به شدت برخورد می کنیم، در این زمینه اقدامات در خصوص انسداد مرزها، استقرار نیرو و اختصاص شناور انجام شده چرا که مواد مخدر به نسل های ما آسیب رسانی می کند.

کد خبر: 84413

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0