25 بهمن 1402 - 12:00 ق.ظ

قهرمان پروری از اولویت های اصلی کشتی اصفهان است

یاقوت نیوز- سال گذشته بود که باشگاه فولاد مبارکه سپاهان تصمیم به تیمداری در رشته کشتی‌فرنگی گرفت و روح تازه‌ای پس از سال‌ها در کشتی استان اصفهان دمیده شد؛

یاقوت نیوز– مهدی توسلی

قهرمانی سپاهان در بیست و دومین دوره لیگ برتر کشتی‌فرنگی انتظارات را نسبت به طلایی‌پوشان و کشتی اصفهان افزایش داد و حالا مصطفی میرزایی رئیس هیئت کشتی اصفهان می گوید یکی از اولویت های اصلی ما بحث پهلوان و قهرمان پروری در رشته کشتی اصفهان می باشد.
میرزایی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر وضعیت کشتی‌گیران اصفهانی در رده های سنی مختلف به چه صورت است؟ گفت:
در حال حاضر کشتی اصفهان در رده پنجم کشوری در این دوره می باشد که نسبت به دهه 90 از رتبه 20 کشوری به رتبه 5 ارتقا پیدا کرده است. از لحاظ سخت افزاری نیز که مربوط به سالن های کشتی چه در استان و چه در شهرستان می باشد تمامی باشگاه ها مجهز به تشک استاندارد و لوازم مربوط به کشتی می باشد.وی در ادامه در مورد بحث استعدادیابی عنوان کرد: در بحث استعدادیابی تمامی تلاش را به کار گرفتیم تا با حضور در مدارس و موسسات آموزش بتوانیم استعدادهای درخشان و آینده داری را برای استان رقم بزنیم ولی همچنان نیاز به فعالیت بیشتر در این زمینه نیاز می باشد.
از آنجایی که کشتی ورزش ملی ماست و معمولا برای ساختن یک قهرمان برنامه ۸ تا ۱۰ ساله نیاز است چقدر این موضوع در اولویت های شما در هیات کشتی است؟ رئیس هیئت کشتی اصفهان در پاسخ به این سوال افزود: یکی از اولویت های اصلی ما بحث پهلوان و قهرمان پروری در رشته کشتی اصفهان می باشد که در زمینه قهرمان پروری یک دوره 10 ساله نیاز می باشد که از رده نونهالان برنامه ریزی دقیق انجام گردد تا بتوانیم در تمامی مقاطع بعدی جواب مثبت دریافت نمائیم.

بخشی از گفتگوی خبر نگار ما با رئیس هیئت کشتی اصفهان:

در حال حاضر وضعیت کشتی‌گیران اصفهانی در رده های سنی مختلف به چه صورت است؟

از لحاظ موضوعات سخت افزاری مثل سالن مناسب و ….
در حال حاضر کشتی اصفهان در رده پنجم کشوری در این دوره می باشد که نسبت به دهه 90 از رتبه 20 کشوری به رتبه 5 ارتقا پیدا کرده است.
از لحاظ سخت افزاری که مربوط به سالن های کشتی چه در استان و چه در شهرستان می باشد تمامی باشگاه ها مجهز به تشک استاندارد و لوازم مربوط به کشتی می باشد.

 

در استان اصفهان چه مقدار به بحث استعدادیابی در این رشته توجه می شود؟

در بحث استعدادیابی تمامی تلاش را به کار گرفتیم تا با حضور در مدارس و موسسات آموزش بتوانیم استعدادهای درخشان و آینده داری را برای استان رقم بزنیم ولی همچنان نیاز به فعالیت بیشتر در این زمینه نیاز می باشد.

 

 از آنجایی که کشتی ورزش ملی ماست و معمولا برای ساختن یک قهرمان برنامه ۸ تا ۱۰ ساله نیاز است چقدر این موضوع در اولویت های شما در هیات کشتی است؟

یکی از اولویت های اصلی ما بحث پهلوان و قهرمان پروری در رشته کشتی اصفهان می باشد که در زمینه قهرمان پروری یک دوره 10 ساله نیاز می باشد که از رده نونهالان برنامه ریزی دقیق انجام گردد تا بتوانیم در تمامی مقاطع بعدی جواب مثبت دریافت نمائیم.

 

آیا تیم‌داری باشگاه هایی چون سپاهان در لیگ برتر کشتی به کشتی اصفهان کمکی کرده است؟

بحث باشگاه سپاهان این باشگاه یک دوره بیشتر نبوده که در سال گذشته قهرمان کشور شده و نتیجه آن 3 ملی پوش اصفهانی شده که هم اکنون در تیم ملی مشغول به تمرین می باشند.

وی در پایان در مورد تیم‌داری باشگاه سپاهان در لیگ برتر کشتی اضافه کرد: بحث باشگاه سپاهان این باشگاه یک دوره بیشتر نبوده که در سال گذشته قهرمان کشور شده و نتیجه آن 3 ملی پوش اصفهانی شده که هم اکنون در تیم ملی مشغول به تمرین می باشند.

کد خبر: 87854

نویسنده: : مهدی توسلی

منبع: یاقوت نیوز

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0