7 آبان 1402 - 5:00 ب.ظ

قرقیزستان و ترکیه ایستگاه‌های تیم ملی کشتی برای کسب سهمیه المپیک

کشتی‌گیران فرصت دارند تا در رقابت‌های قاره‌ای و انتخابی در سطح جهان سهمیه‌های خود را کسب کنند.

به گزارش یاقوت نیوز؛ ‌تیم ملی کشتی آزاد ایران ۳ سهمیه و تیم ملی کشتی فرنگی نیز ۴ سهمیه المپیک را در بلگراد کسب کرده‌اند و برای کسب ۵ سهمیه دیگر رقابت‌های قاره‌ای قرقیزستان و کسب سهمیه جهانی ترکیه را پیش‌رو دارند.

با توجه به نزدیکی این دو رقابت گزینشی، کادرهای فنی می‌باید برنامه ریزی لازم را برای حضور موفق در این مسابقات انجام دهند تا اگر سهمیه‌های لازم در قرقیزستان بدست نیامد، کشتی‌گیران جایگزین راهی استانبول ترکیه شوند.

رقابت‌های گزینشی قاره‌ای روزهای ۳۱ فروردین تا ۲ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ و ۳ روز بعد از مسابقات قهرمانی آسیا در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار می‌شود.

آخرین مرحله کسب سهمیه المپیک روزهای ۲۰ لغایت ۲۳ دراردیبهشت ماه در شهر استانبول ترکیه و در سطح جهانی برگزار می‌شود که با توجه به فاصله کمتر از ۳ هفته این مسابقات نسبت به مسابقات گزینشی قرقیزستان، در صورت عدم نتیجه در بیشکک، کادرفنی باید تمهیدات لازم را برای حضور نفرات جایگزین در این مسابقات بعمل آورد.

مسابقات المپیک پاریس روزهای ۱۵ تا ۲۱ مردادماه سال آینده و در ۱۸ وزن المپیکی (۶ وزن مردان آزاد، ۶ وزن مردان فرنگی، ۶ وزن زنان) برگزار می‌شود.

تیم ملی کشتی آزاد در اوزان ۶۵، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم سهمیه المپیک را بدست آورده و برای کسب سهمیه المپیک اوزان ۵۷، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم در رقابت‌های گزینشی به میدان برود.

در کشتی فرنگی تیم ایران در اوزان ۶۰، ۶۷، ۹۷ و ۱۳۰کیلوگرم سهمیه المپیک را بدست آورده و تیم ایران برای کسب سهمیه‌های اوزان ۷۷ و ۸۷ کیلوگرم باید در رقابت‌های کسب سهمیه حضور یابد.

کد خبر: 83407

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0