8 بهمن 1402 - 5:01 ب.ظ

ترکیه و بلغارستان مقاصد بعدی آزادکاران ایرانی

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: حضور در رقابت‌های بین‌المللی یاشاردوغو ترکیه، دانکلوف بلغارستان و جام‌های روسیه را در برنامه داریم که در راستای چرخه انتخابی تیم ملی است.

به گزارش یاقوت نیوز؛ رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام ایوان یاریگین روسیه به مدت ۴ روز در شهر کراسنویارسک برگزار شد. تیم منتخب کشتی آزاد که با ۸ کشتی‌گیر حضور پیدا کرده بود با کسب مدال نقره محمد مبین عظیمی دروزن ۹۲ کیلوگرم به کار خود پایان دادند.

محسن کاوه سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در گفت‌وگویی در این خصوص اظهار داشت: فدراسیون کشتی یک برنامه‌ریزی بلندمدت بر اساس سند راهبردی خود دارد که در سال ۲۰۲۸ در هر وزن چند کشتی‌گیر مطرح و درجه یک داشته باشیم. به همین منظور حضور کشتی‌گیران جوان و آینده‌دار در تورنمنت‌های معتبر دنیا مدنظر است و تیم ما نیز فقط برای میدان دیدن و کسب تجربه راهی روسیه شد.

وی در مورد نتایج آزادکاران در جام یاریگین روسیه گفت: عملکرد کشتی‌گیران اعزامی بررسی خواهد شد. جام یاریگین در سطح رقابت‌های جهانی و با حضور تمامی نامداران کشتی روسیه و قهرمانان از ۲۰ کشور دنیا برگزار شد. فیلم تمامی مسابقات را دیده‌ام و در جریان عملکرد کشتی‌گیران قرار گرفتم. خرمدل کشتی‌گیر جوانی است که در وزن ۶۵ او را محک زدیم. پناهیان در وزن ۷۴ کیلوگرم برای اولین بار بود که به یک تورنمنت خارجی اعزام می‌شد. ۲ کشتی‌گیر ما در وزن ۹۷ کیلوگرم هم با نظر سرمربی تیم کشتی آزاد جوانان اعزام شدند.

کاوه تصریح کرد: در این مسابقات یک بار دیگر به علی سوادکوهی میدان دادیم تا نتایجش را بررسی کنیم. محمدمبین عظیمی نیز که نقره گرفت، یک استعداد است و نباید به حال خودش رها می‌کردیم و به همین دلیل هم به اردو دعوت شد. البته انتظار از چند کشتی‌گیر هم بیشتر بود که نتوانستند آن طور که باید خود را نشان دهند و در کل رقابت‌های بین‌المللی میدان خوبی برای بررسی عملکرد کشتی‌گیران با حریفان خارجی است.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ادامه داد: سیاست فدراسیون این است که نفرات جوان را به مسابقات بین‌المللی اعزام کنیم تا تجربه کسب کنند. اگر کشتی‌گیری قرار است شکست بخورد، بهتر است در این مسابقات باشد نه رقابت‌های جهانی و المپیک. ما حضور در رقابت‌های بین‌المللی یاشاردوغو ترکیه، دانکلوف بلغارستان و جام‌های روسیه را نیز در برنامه داریم که به نوعی میدان دادن به نفرات جوان و همچنین در راستای چرخه‌ی انتخابی تیم ملی است. حضورمان در هر تورنمنت بین‌المللی هدفمند و برنامه‌ریزی ما برای آینده و رشد کشتی ایران است.

وی در مورد اینکه چرا در کنار تیم ملی در روسیه نبود، توضیح داد: اولا اردوهای تیم ملی به منظور کسب سهمیه المپیک و حضور در المپیک پاریس در حال برگزاری است و اگر من به روسیه می‌رفتم عملا ۸ روز از یک اردوی ۱۰ روزه را از دست می‌دادم که قطعا در این مقطع زمانی به ضرر تیم ملی تمام می‌شد. سیاست فدراسیون میدان دادن به مربیان برای کسب تجربه است و در این راستا ۲ مربی جوان را اعزام کردیم.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در مورد اینکه چرا نفرات اصلی به جام یاریگین اعزام نشدند، پاسخ داد: ما باید طبق چرخه انتخابی تیم ملی، کار را جلو ببریم. رقابت‌های قهرمانی کشور برگزار شد و بعد از آن نیز نفرات اصلی راهی تورنمنت رنکینگ‌دار کرواسی شدند. در این فاصله زمانی عملا امکان حضور نفرات اصلی در جام یاریگین نبود و ضمن آنکه برنامه‌های فنی و آماده‌سازی خود را داریم و آمادگی کشتی‌گیران در المپیک از همه چیز مهمتر است.

تیم ملی کشتی آزاد خود را برای حضور در پیکارهای قهرمانی آسیا و همچنین مسابقات انتخابی المپیک آماده ‌می‌کند.

رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۳ در بلگراد صربستان، به عنوان اولین مرحله گزینشی المپیک بود که به ۵ نفر برتر ۶ وزن المپیکی، سهمیه حضور در بازی‌های المپیک پاریس اختصاص داده شد. در این پیکارها تیم ملی کشتی آزاد ایران از سوی رحمان عموزاد، حسن یزدانی و امیرحسین زارع ۳ سهمیه در وزن‌های ۶۵، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم گرفتند و نمایندگان کشورمان باید برای سه سهمیه وزن‌های ۵۷، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم باید در رقابت‌های پیش رو شرکت کنند.

به این ترتیب رقابت‌های گزینشی المپیک در قاره آسیا در بیشکک دومین مسابقه کسب سهمیه المپیک است که نمایندگان کشورمان باید در آن حضور یابند. این پیکارها از ۳۰ فروردین سال آینده به مدت ۳ روز در بیشکک پایتخت قرقیزستان برگزار خواهد شد. آخرین مرحله گزینشی المپیک در سطح جهان نیز از ۱۹ اردیبهشت به مدت ۴ روز در استانبول ترکیه برگزار می‌شود.

مسابقات قهرمانی آسیا هم پیش از انتخابی المپیک در آسیا روزهای ۲۳ تا ۳۰ فروردین در بیشکک قرقیزستان برگزار خواهد شد.

کد خبر: 87381

برچسب ها: , , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0