28 بهمن 1402 - 2:00 ب.ظ

عمده بودجه سال آتی شهرداری اصفهان مربوط به حمل و نقل است

یاقوت نیوز- رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در بودجه سال آینده شهرداری همچون بودجه امسال، اغلب ردیف‌ها مربوط به حوزه حمل‌ و نقل و موضوعاتی از جمله حلقه چهارم ترافیکی، بازگشایی بعضی از معابر و تأمین اتوبوس و بازسازی آنهاست.

به گزارش یاقوت نیوز؛ و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، محمد نورصالحی روز شنبه افزود: بودجه سال آینده شهرداری اصفهان در جلسات تلفیق نهایی شده است و فردا(یکشنبه) در جلسه علنی شورای اسلامی شهر بعنوان دستور نخست مطرح می‌شود.

وی اظهار داشت: بودجه سال آینده شهرداری این کلانشهر بالغ بر۳۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است و با احتساب بودجه سازمان‌ها به رقم حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد که حوزه حمل‌ و نقل، سهم قابل توجهی از آن را در اختیار دارد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان‌اینکه خدمات شهری، محیط زیست، پسماند و موضوعات فرهنگی در ردیف بودجه سال آینده شهرداری قرار گرفته است، گفت: درصد بودجه شهرداری مرکزی، معاونت‌ها، مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری مشخص شده است.

وی ادامه داد: مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر اصفهان تمایلی به افزایش رقم بودجه سال آینده شهرداری نداشت اما افزایش قیمت‌ها و تورم موجب فزونی حدود ۵۰ درصدی بودجه سال آینده شهرداری نسبت به سالجاری شد.

نورصالحی با بیان اینکه مجموعه عوارض و بهای خدماتی که شهروندان باید بپردازند، حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است، گفت: ارقام نشان می‌دهد که رشد قیمت‌ها بین ۴۰ تا ۴۵ درصد بوده، اما قیمت عوارض و بهای خدمات شهری کمتر از این مقدار است.

وی یادآور شد: در بودجه سال آینده شهرداری سعی شده است تا اولویت‌های قطار شهری، تأمین اتوبوس و اجرای شبکه‌های حمل‌ و نقلی برای شهر حفظ شود.

بودجه شهرداری اصفهان و سازمان‌های وابسته در سالجاری ۲۲ هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان بوده است.

کلانشهر اصفهان بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت و ۱۵ منطقه شهرداری دارد.

کد خبر: 87951

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0