عدم ارتباط کاهش پروازهای فرودگاه کرمانشاه با پروژه بهسازی باند

مدیر فرودگاه کرمانشاه گفت: با توجه به عملیاتی شدن باند احتیاطی (باند جدید) فرودگاه کرمانشاه از بهمن ماه سال گذشته، کاهش پروازها تا رده بدنه متوسط ارتباطی به بهسازی باند اصلی ندارد.

به گزارش یاقوت نیوز؛ از روابط عمومی فرودگاه کرمانشاه؛ «مجتبی بیاتی» روز دوشنبه در این ارتباط اظهار کرد: تعداد پروازها به عدد ۱۵ در هفته کاهش یافته و باتوجه به تقاضای بالای مردم، در حال حاضر با چالش کمبود پرواز مواجه هستیم.

وی از افزایش پروازها در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با حمایت تمام مدیران استانی پیگیر رونق مجدد پروازها هستیم و اعلام می‌کنیم که قابلیت برقراری ۵۰ پرواز بدنه متوسط در روز را داریم.

مدیر فرودگاه کرمانشاه گفت: تنها محدودیت پروازی فرودگاه کرمانشاه، مربوط به پروازهای شبانه و پروازهای پهن پیکر است، در غیر این صورت مشکلی بابت برقراری پروازها از جانب فرودگاه وجود ندارد.

بیاتی در خصوص آخرین وضعیت پروژه بهسازی سطوح پروازی فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه، گفت: پروژه از پیشرفت ۳۰ درصدی برخوردار است و امیدواریم تا آغاز بارش‌های زمستانی، آسفالت لایه اول سطوح پروازی انجام و آسفالت لایه دوم و سوم در سال آینده انجام شود.

وی با بیان اینکه پروژه بهسازی سطوح پروازی در تابستان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: این عملیات با حمایت همه جانبه شرکت فرودگاه‌ها و مدیران استانی با سرعت مطلوبی در حال انجام است.

فرودگاه کرمانشاه به عنوان فرودگاه «هاب» و پایه فرودگاه های غرب کشور محسوب می شود که حدود ۷۰ پرواز هفتگی دارد؛ این فرودگاه علاوه بر جابه جایی مسافران استان کرمانشاه، نقش به سزایی در جا به جایی مسافران استان های غربی کشور نیز برعهده دارد.

سال گذشته ۲۷۰ هزار و ۸۴۶ مسافر از طریق این فرودگاه بین المللی به مقاصد داخلی جابه جا شدند که این تعداد مسافر در قالب ۲ هزار و ۹۷۰ پرواز داخلی و به مقاصد تهران، مشهد، کیش، شیراز و عسلویه جابجا شدند.

۵۴ تا ۷۰ پرواز هفتگی از طریق فرودگاه بین المللی کرمانشاه در سال ۱۴۰۱ انجام شد و در این مدت همچنین ۲ میلیون و ۷۵ هزار کیلوگرم بار از طریق این تعداد پرواز جابجا شد.

فرودگاه کرمانشاه در سال ۱۳۵۰ احداث شده و در بخش پروازی به عنوان فرودگاه مرکزی فرودگاه های غرب کشور نقش بسزایی در جابجایی مسافرین استان‌های غربی دارد که با انجام بیش از ۵۰ پرواز برنامه‌ای هفتگی به پنج مقصد داخلی نقش تاثیرگذار و بی بدیلی در توسعه استان ایفا کرده است.

هم‌اکنون از ۲۰ درصد ظرفیت فرودگاه کرمانشاه استفاده می‌شود که به دلیل کمبود ناوگان هوایی، بخش عمده تقاضای مردم مغفول مانده است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت و بیش از ۲۴ هزار کیلومتر مربع مساحت مرکزیت استان‌های غربی کرمانشاه را دارد.

کد خبر: 85293

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0