7 آذر 1402 - 8:09 ق.ظ

به همت سپاه فجر فارس و گروه های جهادی:

طرح های محرومیت زدایی بسیج سازندگی به بهره برداری رسید

آیین بهره برداری از طرح های محرومیت زدایی بسیج، در بخش های مختلف راه، مسکن و آبرسانی، با حضور رئیس بسیج مستضعفین کشوری، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور و مقامات استانی، به همت سپاه فجر فارس و توسط گروه های جهادی استان برگزار شد.

به گزارش یاقوت نیوز، زهرا بازیار از فارس؛  در این آیین، فرمانده سپاه فجر فارس، با اشاره به اینکه اقدامات خوبی که در حوزه سازندگی در سطح استان در حال اجرا است، گفت: در حوزه راه، نزدیک به 3 میلیون متر مربع از نیمه دوم سال 1401 تا نیمه اول 1402 اجرا شده است که این امر موجب رضایتمندی مردم و رونق اقتصاد در روستاهای استان شده است.

سردار یداله بوعلی در ادامه بیان کرد: عملیات اجرای آسفالت 124 روستا در شیراز، توسط قرارگاه احمد ابن موسی در شیراز و نزدیک به 2 میلیون متر مربع نیز در سایر روستاهای استان توسط بسیج سازندگی اجرا شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حوزه مسکن، مرمت یک هزار واحد مسکونی در مناطق محروم در دستور کار قرار گیرد که تاکنون 700 واحد مرمت و تحویل شده است.

بوعلی در ادامه از تحویل 700 واحد خبر داد و افزود: برای هر واحد، مبلغ 100 میلیون تومان پیش بینی شده است.

فرمانده سپاه فجر فارس، درخصوص طرح های آبرسانی گفت: اجرای این طرح ها توسط قرارگاه امام حسن مجتبی در استان فارس بوده و تاکنون بیش از 71 درصد از آن عملیاتی شده است. تلاش بسیج بر این است که سال آینده نیز همانند سال 1402، شاهد هیچگونه درگیری و تنش در بخش آب نباشیم.

بهره‌برداری از هزار و چهارصدمین روستای آبرسانی شده توسط گروه‌های جهادی در شیراز

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور در این آیین گفت: اگر بخواهیم کار‌ مردمی انجام دهیم، بسیج بهترین راه است.

سردار زهرایی، در ادامه تصریح کرد: اگر امروز به هزار و چهارصدمین روستا آبرسانی شده و هزاران پروژه محرومیت زدایی به سرانجام رسیده است، حاصل تفکر حضرت امام (ره) است.

وی خاطرنشان کرد: این مسیر همچنان ادامه پیدا می کند تا زمانی که مشکلات مردم به طور کامل حل شود؛ در سطح استان فارس اکنون بیش از پنج هزار گروه جهادی فعال وجود دارد که در حوزه‌های مختلف و تخصصی برای رفع محرومیت تلاش می‌کنند.

۱۹ میلیون هکتار برای طرح آبخیز تا جالیز در نظر گرفته شد

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور تیز در این آیین گفت: ظرفیت بسیار خوبی در بسیج مردمی هست و در حل مسائل باید از نیروی مردمی استفاده کنیم و مردم سهمی در این اتفاق داشته باشند؛ چراکه در الگوی مردم‌سالاری دینی، مردم مسئولیت دارند و راه آن، تشکیل بیش از 50 هزار گروه جهادی در کشور است.

وی با بیان اینکه چشم‌اندازی که برای گروه‌های جهادی پیش‌بینی شده، بیش از اینها است، تصریح کرد: گروه‌های جهادی ظرفیت و توانایی‌های فنی و تخصصی قابل قبولی را دارا هستند.

سردار سلیمانی گفت: این فرهنگ و گفتمان ثابت کرده که بهترین راه و مسیر برای نیل به مقصود است تا سریع‌تر راه توسعه را پیش گیریم و سرعت در مسیر توسعه افزایش یابد.

وی ادامه داد: نزدیک به 4 هزار روستا از 7 هزار روستا برای طرح آبرسانی در طرح 5 ساله پیش‌بینی شده را بسیج تاکنون انجام داده است. تسهیل بحث قیر کار خوبی برای توسعه کشاورزی است که برای دسترسی کشاورزان به مزارع انجام شده است.

سردار سلیمانی افزود: 19 میلیون هکتار برای طرح آبخیز تا جالیز در نظر گرفته شده است، چراکه ایران همیشه با مشکل کم آبی مواجه بوده و حفر قنات هم راهی برای مبارزه با این مشکل است.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه تمام دستگاه های مرتبط از توان نیرو‌های جهادی برای حل مشکلات مردم بهره می‌برند، گفت: تمام ظرفیت‌های سپاه و بسیج تمام قد این آمادگی حضور در این جهاد عظیم را دارند و احداث یک هزار استخر بزرگ، 200 هزار کیلومتر کانال کشی و احیای 10هزار قنات، از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در طرح از آبخیز تا جالیز می باشد.

شایان ذکر است که در این آیین، عملیات اجرایی طرح از آبخیز تا جالیز با رمز “یا فاطمه زهرا” آغاز شد.

عملیات اجرای آسفالت 124 روستا در شیراز، توسط قرارگاه احمد ابن موسی در شیراز و نزدیک به 2 میلیون متر مربع نیز در سایر روستاهای استان توسط بسیج سازندگی اجرا شده است.

 

کد خبر: 84747

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0