17 بهمن 1402 - 10:00 ق.ظ

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:

رکورد ماهانه ترانزیت جاده‌ای پس از ۱۰ سال شکسته شد

یاقوت نیوز- رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از شکسته شدن رکورد ماهانه ترانزیت در دی ماه ۱۴۰۲ پس از ۱۰ سال خبر داد.

به گزارش یاقوت نیوز؛ از وزارت راه و شهرسازی، “داریوش امانی” با اشاره به عملکرد ترانزیتی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ۱۰ ماهه سال جاری اظهار داشت: ۵۰۶ هزار و ۸۰۳ دستگاه ناوگان ایرانی و خارجی حامل ۱۱.۴ میلیون تن کالا از قلمرو کشور ترانزیت شده که نسبت به دوره مشابه ۱۰ ماهه ۱۴۰۱ رشد ۴۶ درصدی داشته است.

وی افزود: همچنین در دی ماه شاهد شکسته شدن رکورد ماهانه پس از ۱۰ سال با میزان ترانزیت یک میلیون و ۴۴۵هزار تن ترانزیت از کشور بودیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: بنادر شهید رجایی و پایانه‌های مرزی پرویز خان، باشماق، آستارا و بازرگان، مهم‌ترین مبادی ورودی کالای ترانزیتی بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به میزان صادرات از پایانه‌های مرزی در ۱۰ ماهه سال جاری نیز یادآور شد: هشت میلیون و ۹۳۸ هزار تن کالا با تردد ۳۹۰ هزار و ۲۹۲ ناوگان حمل و نقل بین المللی صادر شده که با رشد ۱۴ درصدی همراه بوده است.

امانی پیش‌بینی کرد: روند افزایشی ترانزیت از قلمرو کشور در ۲ ماهه پایانی سال جاری نیز ادامه یابد.

وی تصریح‌کرد: اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم برای همگرایی سیاسی و اقتصادی منطقه‌ای به‌ویژه با کشورهای همسایه و تمهیدات وزیر راه و شهرسازی منجر به برگزاری نشست‌هایی با کشورهای همسایه و هیات‌های خارجی طی سال گذشته و امسال شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اقدامات انجام شده در این سازمان با هدف ارتقا و تسهیل ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی، گفت: از مهم‌ترین اقدامات انجام شده می‌توان به ارتقای زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم افزاری در پایانه‌های مرزی، بهسازی و ارتقای محورهای منتهی به پایانه‌های مرزی، پیگیری و رفع مشکلات فرایندی، تسهیل در تردد از طریق برگزاری کمیته نشست‌های مشترک حمل‌ونقل جاده‌ای با کشورهای مختلف و با اولویت کشورهای همسایه، پیگیری رویکرد لجستیکی در محدوده مرزها و انتقال رویه‌های غیر مرزی از صفر مرزی به پسکرانه، پیگیری پیاده سازی سامانه نوبت دهی مکانیزه در پسکرانه پایانه مرزی با اولویت مرزهای با تردد بالا و طرح و رفع موضوعات و مشکلات مرزی اشاره کرد.

کد خبر: 87685

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0