27 شهریور 1402 - 9:00 ق.ظ

دانشگاه پیام نور در سال تحصیلی جدید طبق روال گذشته فعالیت می‌کند

رییس دانشگاه پیام نور با تاکید بر این که رقیب سایر دانشگاه ها نیستیم، گفت: فعالیت این دانشگاه در سال تحصیلی جدید طبق روال سال‌های گذشته و رشته هایی که در دفترچه کنکور اعلام شده است، ادامه می یابد.

به گزراش یاقوت نیوز؛ ابراهیم تقی زاده درباره آخرین وضعیت این دانشگاه اظهار داشت: موضوع ادغام و تجمیع دانشگاه پیام نور در دانشگاه های فرهنگیان یا در سایر دانشگاه های دولتی موضوعی برداشتی از یک تبصره پیشنهادی در لایحه برنامه هفتم توسعه بود که در کمیسیون تلفیق مجلس مورد موافقت قرار نگرفت و این تبصره حذف شد.

وی افزود: وجود و ادامه ماموریت دانشگاه پیام نور مورد موافقت قرار گرفته است از این جهت در شرایط فعلی جای نگرانی و دغدغه ای وجود ندارد البته باید منتظر ماند که در هنگام بررسی این لایحه در صحن علنی مجلس این موضوع چکونه جمع بندی نهایی می شود.

رییس دانشگاه پیام نور یادآور شد: در استان ها و شهرها درمورد موضوع ساماندهی دانشگاه های پیام نور، جلساتی تحت عنوان آمایش و حکمرانی پیام نور در حوزه معاونت آموزشی وزارت علوم به ریاست قاسم عموعابدینی معاون آموزشی وزارت علوم و اعضای گروه های این دانشگاه برگزار شده که به جمع بندی نهایی نرسید که کدام یک از دانشگاه های پیام نور در سطح استان ها در مرکز پیرامونی خود یا در مرکز دانشگاه پیام نور یا یک دانشگاه دیگری تجمیع شود.

 

دانشگاه پیام نور در سال تحصیلی جدید طبق روال گذشته فعالیت می‌کند

 

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه پیام نور در مراکز استان ها قطعا به ادامه فعالیت خود می پردازد، گفت: ادامه فعالیت در مراکز غیر استانی و اینکه در چه شهرستان هایی باید دانشگاه پیام نور به صورت مستقل یا به صورت مشترک با پارک علم و فناوری یا با دانشگاه های دیگر اعم از فنی و حرفه ای، فرهنگیان یا دانشگاه های دولتی ادغام شود موضوعی است که در جلسات متعدد در حال بررسی است که بعد از جمع بندی نهایی اطلاع رسانی می شود.

رییس دانشگاه پیام نور همچنین گفت: ادامه فعالیت این دانشگاه در سال تحصیلی جدید از مهرماه ۱۴۰۲ طبق روال سال های گذشته و رشته هایی که در دفترچه کنکور اعلام شده است، ادامه می یابد و درصورت هرگونه تغییر یا ساماندهی این دانشگاه، برنامه جدید مهرماه ۱۴۰۳ به بعد اجرایی می شود.

تقی زاده افزود: این دانشگاه یک دانشگاه از راه دور و با ماموریت ترکیبی است. دانشگاه پیام نور در کشورهای مختلف و در تمام مقاطع و رشته ها وجود دارد. محدودسازی آن در مقاطع کارشناسی یا دکتری به صلاح نظام آموزشی کشور نیست.

وی ادامه داد: در اساسنامه دانشگاه پیام نور و تفویض اختیاری که به شورای گسترش و برنامه ریزی داده شده بود، مجوزها در طی سال ها اخذ شده است، بنابراین دانشگاه کاملا در راستای ماموریت خود و براساس مجوزهای قانونی عمل کرده است و درخواست ما از وزارت علوم و شورای گسترش این است که دانشگاه پیام نور را به عنوان دانشگاهی که کمک کننده به خانواده ها در نقاط مختلف و محروم بوده است، ببینند.

رییس دانشگاه پیام نور همچنین گفت: اگر درموضوع ادغام و محدودسازی این دانشگاه کاملا کارشناسی شده پیش نرویم و به صورت چند بعدی نگاه نکنیم، ممکن است ماموریت این دانشگاه به شکل دیگری رقم بخورد.

تقی زاده با تاکید بر این که این دانشگاه رقیب دانشگاه های دیگر نیست، گفت: اگر این دانشگاه کوچک یا محدود شود یا حتی منحل شود، تغییری در ظرفیت پذیرش دانشجویان دانشگاه های دیگر نمی کند و تعداد دانشجویان آنها افزایش پیدا نمی کند.

وی با بیان این که امسال رتبه های دو رقمی و سه رقمی دانشگاه پیام نور را انتخاب کرده اند، گفت: کسانی این دانشگاه را انتخاب می کنند که امکان تحصیل در دانشگاه های دیگر را به دلیل تعصبات خانوادگی یا نداشتن توان مالی و پرداخت شهریه امکان حضور در تهران یا شهرهای بزرگ را ندارند، از طرف دیگر این دانشگاه هم حضوری و هم به صورت مجازی است. عمدتا شاغلین این دانشگاه را انتخاب می کنند.

به گزارش ایرنا، در لایحه برنامه هفتم توسعه پیشنهاد شده بود واحدهای پیام نور در دانشگاه فنی و حرفه ای و سایر مراکز آموزش عالی دولتی ادغام شود، ولی این پیشنهاد در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس حذف شد.

کد خبر: 81274

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0