2 بهمن 1402 - 10:00 ق.ظ

خسارات اقتصادی سنگین به صهیونیست‌ها از حملات موشکی حزب‌الله

حملات کوبنده حزب الله در مرز با فلسطین اشغالی علاوه بر اینکه تلفاتی به نظامیان صهیونیست وارد کرده، موجب وارد آمدن خسارات اقتصادی سنگینی نیز به صهیونیست‌ها شده است.

به گزارش یاقوت نیوز؛ به نقل از رای الیوم، تداوم درگیری در جبهه شمالی فلسطین اشغالی با جنوب لبنان و حملات موشکی حزب الله، خسارات سنگینی به شهرک نشینان صهیونیست در بخش کشاورزی وارد کرده است.

ترس از آتش حزب الله موجب فرار شهرک نشینان و امکان برداشت محصول در شمال فلسطین اشغالی از آنها گرفته شده است.

این شرایط سبب خسارت میلیون شیکلی به کشاورزان صهیونیست شده است.

کشاورزان صهیونیست به رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند: محصول روی زمین مانده و امکان برداشت انگور، سیب و آوکادو را نداریم.

«یارون بلحسن» از کشاورزان «موشاو راموت» در شمال فلسطین اشغالی به «یدیعوت آحارنوت» می گوید: امکان برداشت محصول نیست و کشاورزانی که ترجیح دادند به کار کشاورزی بپردازند، نیز کشته شدند.

این رسانه صهیونیست به نقل از« دوبی عمیتای» که اراضی زراعی زیادی در نزدیکی مرز با لبنان دارد و رئیس اتحادیه کشاورزان است، می نویسد: از اکتبر گذشته امکان ورود به زمین های کشاورزی نیست. محصول سیب ما به طور کامل و بخشی از محصول آوکادو و کیوی نیز از بین رفته است.

رئیس اتحادیه کشاورزان صهیونیست در برآوردی از خسارت، آن را قریب به ۵۰۰ میلیون شیکل در الجلیل و جولان اشغالی اعلام کرد.

وی از خراب شدن محصول از یکسو و ماندن میوه بیش از اندازه روی درختان از سوی دیگر به عنوان ضرر دوجانبه نام برد.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای سرگرم کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

کد خبر: 87138

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0