28 مرداد 1402 - 1:14 ق.ظ

رسانه‌های صهیونیست: قدرت بازدارندگی اسرائیل در برابر حزب الله کم شده است

رسانه‌های رژیم صهیونیستی جمعه شب اذعان کردند: حزب الله جسور شده و قدرت بازدارندگی اسرائیل در حال فرسایش است.

به گزارش یاقوت نیوز؛  به نقل از شبکه المیادین، روزنامه «یدیعوت آحارانوت» چاپ سرزمین‌های اشغالی در این باره نوشت که این درحالی است که از ارتش خواسته می شود که آرامش خود را حفظ کند.

براساس این گزارش حزب الله لبنان در حال استقرار نیروهای موسوم به “الرضوان” است، درحالی که اسرائیل در حال استحکام الجلیل (در شمال سرزمین‌های اشغالی) است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی چند روز پیش نیز با بازتاب سخنان «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزاب الله تمرکز خود را به روی این جمله سید نصرالله معطوف کردند که وی گفت: در صورت حمله به لبنان، این “اسرائیل” است که به عصر حجر بازمی‌گردد.

وی در این سخنان که به مناسبت هفدهمین سالگرد پیروزی ۳۳ روزه حزب الله بر اسرائیل انجام گرفت، افزود: ️در صورت آغاز جنگ با محور مقاومت، چیزی به اسم “اسرائیل” باقی نخواهد ماند.

سید نصرالله ادامه داد: دشمن از مرحله تهاجم گذر کرده و از نقطه‌ای که صاحب ابتکار بود ، به مرحله‌ای رسیده که در موقعیت دفاعی قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: ارتش “اسرائیل” امروزه در بدترین وضعیت خود در مقایسه با گذشته قرار دارد.

دبیرکل حزب الله لبنان در واکنش به لفاظی های مکرر سران این رژیم درباره قدرت حزب الله گفت: در صورت آغاز جنگی جدید، لبنان را به عصر حجر باز می گردانیم.

وی در جریان بازدید از مرزهای شمالی فلسطین اشغالی با لبنان افزود: هشدار می دهم درصورتی که حزب الله خطایی مرتکب شود، در بکارگیری تمام قدرت خود در حمله به سراسر خاک لبنان تردید نخواهیم کرد.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نیز پنجشنبه گذشته در مطلبی در رابطه با بحران داخلی رژیم صهیونیستی به دلیل لایحه تغییرات قضایی، نوشت: در سایه کودتای قضایی، سناریوی حمله موشکی مشترک از لبنان، غزه و ایران به یک احتمال واقعی تبدیل شده است.

این رسانه صهیونیستی با اشاره به تحولات اخیر در فلسطین اشغالی، افزود که این تحولات فرصت تاریخی برای حماس و حزب الله برای ضربه زدن به رژیم صهیونیستی را فراهم کرده است.

هاآرتص ادامه داد که با توجه به تضعیف بازدارندگی و عدم حمایت بین المللی، حزب الله و حماس فرصت اقدام همزمان علیه رژیم اسرائیل را در دو جبهه درک می‌کنند.

این روزنامه صهیونیستی افزود: شلیک ۱۰ هزار موشک از لبنان و پنج هزار راکت از نوار غزه به سمت فلسطین اشغالی، اعداد خیالی نیستند.

پیش از این رسانه‌های صهیونیستی گزارش داده بودند که ارتش این رژیم پس از نشستی که برای ارزیابی اوضاع برگزار کرده، برای نخستین بار رسماً اعلام کرد که آسیب به توانمندی‌های ارتش در صورت جنگ از هم اکنون آغاز شده و این امر به ‌ویژه پس از تمرد ده‌ها پزشک عضو ارتش و صدها خلبان و افسر نیروی هوایی رژیم اسرائیل مشهود است.

پیش از این، شبکه صهیونیستی «کان» نیز گزارش داده بود که ۱۰ هزار نیروی ذخیره از ۴۰ یگان مختلف ارتش اسرائیل اعلام تمرد کرده‌اند، کانال ۱۳ اسرائیل نیز اعلام کرد که آمار تمردکنندگان در نیروی هوایی افزایش خواهد یافت.

در همین حال، هفته گذشته نیز بیش از ۹۵۱ نظامی بخش ذخیره فعال در حوزه اطلاعاتی ارتش رژیم اشغالگر قدس در اعتراض به لایحه کابینه نتانیاهو برای تضعیف قوه قضائیه، خدمات خود را تعلیق کردند.

پیش بینی می‌شود که درپی تصویب لایحه تغییرات قضایی، بحران و شکاف در سطح سیاسی و در سطح توده “اسرائیلی ها” و ارتش رژیم صهیونیستی در برهه آینده تشدید شود و روند سقوط این رژیم را تسریع کند.

کد خبر: 79409

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0