20 مرداد 1402 - 3:43 ب.ظ

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان مطرح کرد:

خریداری ۳۶۲ هزار تن گندم

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان گفت: تاکنون ۳۶۲ هزار تن محصول گندم از استان خریداری شده است

به گزارش یاقوت نیوز از همدان؛ رضا بهراملو رئیس جهاد کشاورزی استان همدان در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت روز و هفته خبرنگار اظهار کرد: هدف مجموعه بزرگ جهاد کشاورزی حفظ امنیت غذایی است به طوری که در عین حفظ منابع طبیعی و آب به افزایش تولید منجر شود.
وی با اشاره به اینکه غذا در جنگ اقتصادی امروز اسلحه به شما می‌رود افزود: هدف خودکفایی است به ویژه در حوزه محصولات استراتژیک که این مهم باید محقق شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه بنا داریم با حداقل نهاده‌ها، حفظ آب و خاک تولید افزایش پیدا کند یادآور شد: برای اجرای این امر نقشه راه نیاز است.
وی در ادامه به تدوین نقشه راه تولیدات کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: این نقشه با ۲۱ بخش تخصصی تدوین شده تا در طولانی مدت اجرا شود.
بهراملو از اجرای الگوی کشت در همدان یاد کرد و افزود: جایگزینی محصولات پر آب بر با محصولات کم آب بر در دستور کار قرار گرفته و به شهرستان‌ها ابلاغ شده است.
وی با بیان اینکه برنامه الگوی کشت برای بیش از ۴۰ محصول و ۲۱۶ هزار هکتار از اراضی آبی و ۴۸۵ هزار هکتار از اراضی دیم ابلاغ شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه احداث گلخانه‌ها نیز از برنامه‌های جدی الگوی کشت است بیان کرد: ۸۷ درصد تولیدات استان وابسته به آب است از همین رو ایجاد گلخانه‌ها هم در افزایش تولید بین پنج تا ۱۰ درصد و هم در صرفه جویی آب موثر است.
وی در ادامه گریزی به آمادگی تغییر کاربری‌های اراضی در راستای ایجاد گلخانه‌ها زد و گفت: در سال گذشته به اندازه ۲۰ سال گذشته در زمینه احداث گلخانه‌ها کار انجام شده است.
بهراملو در بخش دیگری به کیفیت گندم برداشت شده استان اشاره کرد و یادآور شد: امسال مبارزه به سن غلات تاریخی انجام شده به طوری که ۴۴۷ هزار هکتار مبارزه در مرحله مادر و پوره در سطح استان انجام شده است.
وی با تاکید بر اینکه تاکنون ۳۶۲ هزار تن محصول گندم از استان خریداری شده است خاطرنشان کرد: ۵۷ هزار میلیارد ریال مطالبات گندم کاران برآورده شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان تصریح کرد: ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از مطالبات پرداخت شده و باقی مطالبات به زودی پرداخت خواهد شد.
وی به افزایش تولید گندم امسال اشاره کرد و افزود: حدود ۲۰ درصد بیش از سال پیش و ۸۰ درصد بیشتر از سال ۱۴۰۰ تولید گندم مشهود است.
بهراملو در دیگر بخش از رفع تداخلات انجام شده یاد کرد و متذکر شد: تاکنون ۷۵۹ پلاک در مساحتی بیش از ۵۴۶ هزار هکتار رفع تداخلات انجام شده همچنین ۶۶۰ پلاک در مساحتی معادل ۴۴۰ هزار هکتار حدودا نیمی از استان در حال انجام است.
وی در ادامه به تولید مرغ و میزان جوجه‌ریزی اشاره کرد و گفت: همدان رتبه اول میزان جوجه ریزی را کسب کرده به نحوی که از برنامه ۱۴۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی کشوری ۳ میلیون و ۱۳۰ هزار قطعه سهم استان است که اجرا می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان تاکید کرد: ۱۲۷ درصد بیش از تعهدات استان جوجه‌ریزی صورت گرفته است.

کد خبر: 79071

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0