21 تیر 1402 - 9:00 ق.ظ

مدیر جهاد کشاورزی سرپل‌ذهاب گفت:

برداشت ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای از مزارع سرپل‌ذهاب آغاز شد

برداشت ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای در سطح ۹ هزار هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شد.

«خلیل حیدری»  افزود: پیش‌بینی می‌شود از هر هکتار مزارع ذرت به طور میانگین هفت تن ذرت دانه ای برداشت شود که در مجموع بیش از ۶۳ هزار تُن محصول ذرت دانه ای و علوفه ای از مزارع این شهرستان برداشت خواهد شد.

وی اظهار کرد: کشت ذرت تا اواسط مرداد ماه ادامه خواهد داشت و برای بهره وری بیشتر و صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی بیش از ۷۰ درصد مزارع این محصول به صورت آبیاری تحت فشار کشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی سرپل‌ذهاب از جمله مزایای کاشت ذرت دانه ای را جلوگیری از فرسایش خاک، کاهش مصرف آب و سوخت، جلوگیری از آتش زدن کاه و کلش محصول قبلی و رفت و آمد کمتر ادوات کشاورزی روی سطح خاک اعلام کرد.

وی در راستای افزایش بهره وری و استفاده بهینه از منابع آبی به کشاورزان توصیه کرد در صورت وجود آب مطمئن نسبت به کشت ذرت در مزارع کشاورزی خود اقدام نمایند.

حیدری تصریح کرد : ذرت دانه ای در مرغداری ها، دامدارها و کارخانه های خوراک دام مورد استفاده قرار می گیرد.

محصول ذرت سرشار از قند و نشاسته و برای درمان اگزما داروی بسیار مفیدی است که در درمان ورم روده نیز نافع است، این محصول سرشار از املاح مختلف فلزات به ویژه گوگرد، کلر، فسفر، سیلیس، آهن، کلسیم، منیزیم، سدیم و پتاسیم می باشد و برای تقویت مو و ناخن ها نیز مفید است.

سرپل ذهاب دارای ۴۵ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ است که سالیانه ۱۵۰ تا ۱۷۰ هزار تن محصولات زراعی، ۱۱ تا ۱۲ هزار تن محصولات باغی و ۳۵ تا ۴۰ هزار تن محصولات دامی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت دارد.

کد خبر: 77949

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0