15 اسفند 1402 - 2:30 ب.ظ

خانه بازی بیمارستان کودکان اکباتان همدان افتتاح شد

یاقوت نیوز- با حضور مسئولان دانشگاه علوم‌پزشکی همدان خانه بازی بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکباتان در فضایی به وسعت ۲۷۰ متر مربع بهره برداری شد.

به گزارش یاقوت نیوز؛ فرهان پور همدان؛ حسن بهرامی مسئول حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی همدان در آیین افتتاح خانه بازی بیمارستان اکباتان همدان اظهار کرد: کار در فضای کودکانه با وجود مشکلات شیرین و دلچسب است بنابراین باید در برنامه ها و ارائه خدمات پزشکی، به روحیات، نیازها و ضروریات سنی این قشر توجه شود.

وی افزود: هدف از راه اندازی این مرکز، تقویت فضای نشاط و شادی برای کودکان بستری در بیمارستان اکباتان است.

بهرامی گفت: حضور کودکان در اتاق بازی در ارتقای روحیه کودکان مبتلا به بیماری تاثیرگذار است چراکه کودکان به اقتضای سن و سالشان، تحمل استراحت مطلق را ندارند و از این رو دچار خستگی روح و بی‌تابی برای بازی و حضور در خانه می‌شوند.

مسئول حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: ایده خلاقانه ایجاد اتاق بازی برای کودکان بستری در بیمارستان، فضای شادی را برای کودکان به ارمغان آورد تا بخشی از نیازهای روحی این کودکان تامین شود.

غلامرضا کلوندی رئیس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکباتان نیز اضافه کرد: خانه بازی این بیمارستان با سه میلیارد ریال در فضایی به وسعت ۲۷۰ متر مربع بهره برداری شد که یکی از خیرین ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از هزینه را پرداخت کرد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح باهدف ایجاد مکانی برای بازی و سرگرمی کودکان بستری شده در این بیمارستان راه اندازی شد.

کلوندی ادامه داد: همچنین امکان بهره گیری کودکانی که همراه با والدین خود برای ملاقات به این بیمارستان مراجعه می کنند از این خانه بازی فراهم شده است.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکباتان گفت: بخش زیادی از هزینه های اجرای این طرح توسط خیر «حبیب الله علیزاده» تامین شده است.

کلوندی گفت: اتاق بازی مجهز به تلویزیون، انواع اسباب بازی، مدادهای رنگی، شمعی و ماژیک، کاغذ و انواع ابزار سرگرمی و نشاط کودکان است.

کد خبر: 88735

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0