9 آبان 1402 - 12:00 ق.ظ

حضور پررنگ هیات‌های تجاری از ۷ کشور وجه تمایز نمایشگاه نانو ۱۴۰۲ ایران

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری با اشاره به برپایی چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری‌نانو، وجه تمایز نمایشگاه امسال را حضور پررنگ هیات‌های تجاری و شرکت‌های خارجی از هفت کشور برای معرفی دستاوردها و توانمندی‌های صادراتی دانش‌بنیان‌های کشور عنوان کرد.

به گزارش یاقوت نیوز؛ ‌عماد احمدوند امروز (سه شنبه) در نشست خبری چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری‌نانو، با بیان اینکه این نمایشگاه از شنبه ۱۳ آبان جاری با حضور شرکت‌ها و فعالان حوزه فناوری‌نانو در سالن‌های ملل و خلیج‌فارس نمایشگاه بین المللی تهران آغاز به کار می کند، افزود: این نمایشگاه به‌ عنوان بزرگترین رویداد نانویی کشور تا سه شنبه ۱۶ آبان به مدت چهار روز برپا است و از کشورهایی همچون اندونزی، کوبا و ونزوئلا در آن حضور خواهند داشت.

وی حجم بازار نانو ۱۴۰۱ را رقمی معادل ۳۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر تعداد شرکت های نانویی ۳۵۸ شرکت است و تعداد محصولات دارای نانومقیاس ۱۶۰۸ محصول هستند.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری با تاکید بر اینکه، نمایشگاه نانو محل مناسبی برای آشنایی با آخرین دستاوردها و تحولات حوزه فناوری‌نانو است، تصریح کرد: در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری‌نانو ده‌ها شرکت نانویی توانمندی های خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهند داد.

احمدوند، حوزه‌های گوناگونی از جمله نفت و انرژی، بهداشت و سلامت، آب و محیط زیست، کشاورزی و بسته‌بندی، خودرو، رنگ و پوشش، ساختمان، منسوجات و مواد پیشرفته را از جمله حوزه هایی نام برد که دانش بنیان های فعال دستاوردهای خود را در این حوزه ها به نمایش می‌گذارند.

وی با تاکید بر اینکه، چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری‌ نانو موقعیت مناسبی برای همکاری‌ فناورانه استارتاپ‌ها و فعالان اکوسیستم نوآوری کشور در مسیر تجاری‌سازی محصولات است، از همه سرمایه‌گذاران، شتابدهنده‌ها، مسوولان، صاحبان صنایع و فعالان علاقه‌مند در اکوسیستم نوآوری کشور دعوت کرد از این رویداد بزرگ بازدید کنند.

 

 

 

دبیر ستاد نانو همچنین یکی از تفاوت‌های این دوره از نمایشگاه را حضور پُررنگ هیات‌های تجاری و شرکت‌های خارجی عنوان کرد و افزود: چنین فضایی برای گسترش کسب و کار نانویی به خارج از کشور مناسب بود و شرکت‌ها می‌توانند از این فرصت برای معرفی دستاوردها و توانمندی‌های صادراتی خود استفاده کنند.

وی گفت: ایجاد فضای گفت‌وگو میان صاحبان صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در نمایشگاه برای رفع نیازهای صنایع فراهم شده، همچنین شناسایی نیازهای صنعتی و فناوری‌های داخلی برای رفع این نیازها از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه است.

احمدوند با اشاره به برگزاری کارگاه های آموزشی گوناگون برای علاقمندان نانو افزود: آزمایشگاه‌ها نیز در نمایشگاه ۱۴۰۲ حضور دارند تا خدمات و توانمندی‌های خود را در بخش آزمایشگاهی ارایه کنند.

وی همچنین گفت: در این نمایشگاه، تورهای بازدید ویژه درنظرگرفته شده است که به مخاطبان کمک می‌کند تا بازدید هدفمندتری را تجربه کنند و راهنماها متناسب با نیاز هر گروه از بازدیدکنندگان، اطلاعات تخصصی و مورد نیاز مخاطب را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند.

 

رونمایی ۷ محصول فناورانه نانویی در نمایشگاه نانو ۱۴۰۲

علی طهاری مدیر اجرایی چهاردهمین نمایشگاه نانو نیز در این نشست گفت: ۱۳۰ غرفه در این نمایشگاه برپا شده است و بیش از ۹۰ شرکت دانش بنیان حضور خواهند بود.

وی همچنین از برپایی ۶ پایگاه صادراتی در این نمایشگاه خبر داد و تصریح کرد: ۱۲ نهاد ترویجی معاونت علمی نیز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و از هفت محصول فناورانه نانویی در طول چهار روز برگزاری این نمایشگاه رونمایی خواهد شد.

کد خبر: 83497

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0