21 شهریور 1402 - 10:30 ق.ظ

نشست خبری مجموعه مدیران فرهنگی و اجتماعی استان با اصحاب رسانه

حضور در میدان و بررسی مشکلات مردم سیاست اصلی مسئولان استان

حضور در میدان و در کنار و همراه مردم بودن، بررسی مشکلات در میدان ، شریک بودن در غم و شادی مردم از سیاست‌های اصلی دولت وپیرو آن  مسئولان استان می باشد .و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی با حضور در جای جای استان مشکلات مردم را شناسایی و در میدان بررسی و سعی در برطرف نمودن آن می نمایند. .برگزاری میزهای خدمت در مصلای نماز شهرستان‌ها، ارتباط مستقیم مدیران با مردم در روزهای دوشنبه و همچنین پاسخگو بودن مدیران دستگاه‌های اجرایی در هر اداره کل از گام‌های اساسی خدمتگزاران این استان برای پاسخ به مشکلات مردم است.

به گزراش یاقوت نیوز؛ مهوش نوری زاده – چهار محال و بختیاری

در نشست خبری مجموعه مدیران فرهنگی و اجتماعی استان با اصحاب رسانه محسن حسین‌میرزایی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری ضمن  تاکید بر مردمی بودن فعالیت‌های دولت سیزدهم گفت : حضور در میدان و در کنار و همراه مردم بودن، بررسی مشکلات در میدان ، شریک بودن در غم و شادی مردم از سیاست‌های اصلی دولت وپیرو آن  مسئولان استان می باشد .و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی با حضور در جای جای استان مشکلات مردم را شناسایی و در میدان بررسی و سعی در برطرف نمودن آن می نمایند. .برگزاری میزهای خدمت در مصلای نماز شهرستان‌ها، ارتباط مستقیم مدیران با مردم در روزهای دوشنبه و همچنین پاسخگو بودن مدیران دستگاه‌های اجرایی در هر اداره کل از گام‌های اساسی خدمتگزاران این استان برای پاسخ به مشکلات مردم است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود : توزیع امکانات در گستره استان برای استفاده مردم هدف مدیران استان  چهارمحال و بختیاری است که سعی شده  این سیاست و راهبرد به نحو مطلوبی اجرایی شود.

وی ضمن  اشاره به اقدامات در حوزه بهداشت و درمان گفت: از جمله افتخارات دولتمردان دولت سیزدهم ارتقای شاخص‌های بهداشتی و درمانی است.زیرا  مردم چهارمحال و بختیاری در گذشته برای دریافت خدمات درمانی باید به استان‌های همجوار مراجعه می‌کردند اما امروز با تقویت زیرساخت‌های درمانی در همه شهرستان‌های این استان مردم به راحتی  خدمات درمانی مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند.

وی ضمن  اشاره به رشد سرانه فضای آموزشی با توسعه زیرساخت‌ها افزود : از جمله افتخارات دولت سیزدهم در این استان افزایش سرانه آموزشی و ورزشی دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری نسبت به سال‌های گذشته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری یادآور شد: از جمله دیگر افتخارات این اداره کل در دولت سیزدهم در راستای ارتقای آموزش و پرورش، علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی برای مدیران مدارس ،تامین امکانات و تجهیزات لازم آموزشی برای دانش‌آموزان مناطق مختلف است.

تاجایی که  تجهیزات و برنامه‌های مختلف فرهنگی برای کودکان و نوجوانان این استان رشد قابل توجهی داشته است وی  گفت: جوانان به عنوان پیشران توسعه به شمار می‌روند و حضور آن‌ها در میدان موجب پیشرفت و تعالی می‌شود.

حسین میرزایی  با اشاره به ارتقای سرانه ورزشی استان در دولت سیزدهم افزود :  ارتقای سرانه ورزشی و عدالت در توزیع تجهیزات و امکانات ورزشی در مناطق مختلف استان از دیگر برنامه‌های دولت مردمی ایران قوی است که به خوبی در چهار محال و بختیاری اجرایی شده است.

وی توانمندسازی مددجویان کمیته امداد را از اولویت‌های این نهاد حمایتی در استان بیان کرد  و افزود: باید به سمت و سوی خودکفایی مددجویان و توانمندسازی خانواده‌های زیر پوشش حرکت کرد.تا آن ها روزی بتوانند یاری گر دیگران شوند .

حسین‌میرزایی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان توانمندسازی خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد، افزایش سرانه مطالعه، توزیع عادلانه امکانات و ایجاد کتابخانه سیار را از مهمترین راهبردهای این استان معرفی کرد.

 

وی از خدمات ارائه شده از سوی مدیریت حج و زیارت چهارمحال و بختیاری در ثبت نام و ارائه خدمات به زائران که با کمترین مشکل در این راهپیمایی عظیم شرکت کردند تقدیر کرد.

حسین‌میرزایی ترویج فرهنگ غنی خودباوری بعنوان میراث ناملموس و تقویت فرهنگ غنی دینی را از مهمترین راهبردهای مدیریت حوزه هنری و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان عنوان کرد.

وی ابراز داشت : احساس امنیت مهمترین شاخص چهارمحال و بختیاری می باشد که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده علاوه بر تامین امنیت، مردم احساس امنیت کنند.

وی با اشاره به فعالیت حوزه اجتماعی گفت: در بین استانهای کشور، برای نخستین بار در چهارمحال و بختیاری ۱۰ سند پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تدوین و برای اجرا ابلاغ شده است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان بیان داشت :  دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در این استان براساس چهار راهبرد رهبر معظم انقلاب شامل امنیت، مشارکت حداکثری، سلامت و رقابت هدایت خواهد شد .و در همین راستا ،استان  چهارمحال و بختیاری تنها استانی بود که یک سال قبل از انتخابات جلسه برنامه ریزی برگزار کرد،وی افزود: با نصب‌العین قرار دادن چهار راهبرد مورد تاکید رهبر معظم انقلاب به سمت برگزاری انتخاباتی در شان و تراز ملت ایران حرکت می‌کنیم.

به گفته حسین‌میرزایی، انتخابات در جمهوری اسلامی ایران براساس راهبردهای تعریف شده از سوی مردم برگزار می‌شود و این شیوه در هیچ جای دنیا وجود ندارد.زیرا  براساس قانون اساسی برگزارکنندگان انتخابات، انتخاب کنندگان، انتخاب شوندگان و ناظران همه مردم هستند.

وی بیان داشت : در مرحله پیش ثبت‌نام دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی امسال در چهارمحال و بختیاری ۶۸۲ نفر ثبت نام کردند.

حسین‌میرزایی گفت: تلاش می‌شود زمینه برگزاری انتخاباتی پرشور و نشاط با کمک خبرنگاران به عنوان نخبگان در استان فراهم شود

وی از دیگر اقدامات این معاونت را  اضافه شدن ۲ شهرستان و سه بخش به استان چهار محال و بختیاری در دولت سیزدهم عنوان کردو یاد آور شد  ، در مدت ۲ سال گذشته با پیگیری‌های انجام شده بسیاری از مشکلات استان در بخش تداخلات مرزی درون استانی و برون استانی برطرف شده است.

وی در خصوص حوزه پدافند غیرعامل یادآور شد: برش ادارات مختلف در این خصوص تهیه و وظیفه هر اداره مشخص شده است و نظارت کامل و مستمر بر این دستورالعمل وجود دارد.

حسین میرزایی  با اشاره به عزم مدیریت استان بر تعامل سازنده بین مدیران و اصحاب رسانه گفت : برگزاری مستمر نشست‌های رسانه‌ای مسوولان استان با اصحاب رسانه در راستای جهاد تبیین و تجلی تعامل ۱۰۰ درصدی مسوولان استان با فعالان این حوزه است. که برگزاری این نشست‌ها جلوه‌ای از تعامل بین اصحاب رسانه و مسوولان برای پیشرفت و تعالی استان و خدمت رسانی مطلوب و برتر استان است وی اظهار امیدواری نمود  با تعامل انجام شده این استان که از شاخصه‌ها ، استعدادها و پتانسیل‌های متعددی برخوردار است همانند خورشیدی بر تارک ایران اسلامی بدرخشد.وی افزود : نیاز به وحدت، وفاق، هم‌افزایی و همدلی  برای اینکه این شاخصه‌ها و قابلیت‌ها به فعلیت برسد وجود دارد .

حسین‌میرزایی با اشاره به نقش مهم خبرنگاران در امیدآفرینی و امید افزایی ادامه داد: خبرنگاران بعنوان چشم و گوش مردم برای بازگوکردن مشکلات مردم به مسوولان و برای انعکاس عملکرد مسوولان به مردم هستند.

وی از حضور خبرنگاران در رخدادهای مهم سال گذشته استان در سیل، زلزله، برف و سایر موارد دیگر در راستای پیشرفت و تعالی استان تقدیر کرد. به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری: اصحاب رسانه، خبرگزاری‌ها و خبرنگاران استان در خط مقدم و پیشران و پرچمدار اصلی جهاد تبیین مورد تاکید رهبر معظم انقلاب هستند.

وی افزود : در راستای پیشرفت و تعالی استان از هیچ کوششی دریغ نمی‌شود، وبر این باور هستیم که خبرنگاران و خبرگزاری‌ها در راستای پیشرفت و تعالی استان موثرترین گروه و پیشران هستند.

وی یادآور شد: در عصر فناوری و ارتباطات با توجه به منابع متعدد خبررسانی و اطلاع رسانی مردم به دنبال کسب اخبار صحیح، دقیق و شفاف هستند در این ارتباط خبرنگاران حلقه واسط، امین و صدیق بین مردم و مسئولان به شمار می‌روند.

کد خبر: 81025

نویسنده: : مهوش نوری زاده

منبع: یاقوت نیوز

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0