29 مرداد 1402 - 1:00 ق.ظ

در جریان بازدید وزیر فرهنگ لبنان از مناطق مرزی مطرح شد؛

تاکید بیروت بر آزادسازی کشتزارهای شبعا و کفرشوبا

وزیر فرهنگ دولت پیشبرد امور (موقت) لبنان با بازدید از منطقه مرزی میان این کشور و فلسطین اشغالی بر آزادسازی مناطق اشغالی لبنان از لوث صهیونیست‌ها تاکید کرد.

به گزارش یاقوت نیوز؛ از شبکه المنار، «محمد وسام المرتضی» وزیر فرهنگ لبنان در جریان این بازدید تاکید کرد: امروز در مجاورت بخشی از جنوب کشور هستیم که آزاد نشده است، اما دیر یا زود آزادسازی در راه است و به لطف خدا روزی در قسمت آزاد شده می‌ایستیم.

وی همچنین در توییتی در این باره نوشت: در خط عقب نشینی، در نقطه صفر، از نعمت رهایی نشأت می‌گیریم، هوای پایداری و سربلندی را تنفس می‌کنیم و ایمان‌مان به مقاومت بیشتر می‌شود.

المرتضی در ادامه تاکید کرد که کشتزارهای شبعا و منطقه کفرشوبا بخشی از خاک لبنان بوده که اشغال شده است و در نهایت آزاد خواهند شد.

برپایه این گزارش، در جریان بازدید وزیر فرهنگ لبنان از مناطق مرزی ارتش رژیم صهیونیستی نیروهایش را به حالت آماده باش درآورد و یک تانک «میرکاوا» را نیز در منطقه مستقر کرد.

نوار مرزی جنوب لبنان و شمال فلسطین اشغالی طی هفته‌های اخیر و درپی اقدامات تحریک آمیز صهیونیست‌ها با کشیدن حصار در روستای «الغجر» و جداسازی بخش لبنانی آن شاهد تنش بوده است.

رژیم صهیونیستی در ادامه تعدی به خاک لبنان، در مرز روستای الغجر واقع در جنوب این کشور، سیم خاردار کار گذاشته و بخش شمالی روستا را به طور کامل تحت اشغال خود درآورد.

سازمان ملل متحد خط مرزی موسوم به «خط آبی» را در سال ۲۰۰۰ بین لبنان و فلسطین اشغالی ترسیم کرد. این خط بصورت دقیق با مرزهای رسمی همخوانی ندارد و نیروهای رژیم صهیونیستی بارها تلاش کرده‌اند از آن عبور کنند.

کد خبر: 79499

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0