3 دی 1402 - 11:00 ق.ظ

بهبود اقتصادی و نگرانی سیاسی، محور نشست حزب کمونیست چین

نشست سران حزب کمونیست چین به ریاست شی جین‌پینگ رئیس جمهور این کشور که به تازگی برگزار شده، بر روی رشد و بهبود اقتصادی و مقابله با چالش‌های سیاسی تمرکز داشته است.

به گزارش یاقوت نیوز؛ از خبرگزاری شینهوا، نشست رهبری حزب کمونیست چین (CPC) به تازگی به ریاست شی جین‌پینگ رئیس جمهور این کشور برگزار شد که تمرکز آن بر دستیابی به برنامه مطالعات نظری این حزب در راستای گردآوری نیرویی قدرتمند برای ساختن یک کشور قوی بوده است.

کمیته مرکزی حزب کمونیست چین با هدایت این کشور به دنبال رشد و بهبود شرایط اقتصادی، برآورده کردن اهداف اقتصادی بزرگ، توسعه اقتصادی و پیشرفت در حوزه‌های دیگر است.

اعضای دفتر سیاسی حزب تاکید کردند که نقش هدایت کننده اندیشه شی جین‌پینگ موسوم به «اندیشه شی درباره سوسیالیسم با مشخصات چینی برای یک عصر نوین» از اهمیت تعیین کننده‌ای برای رسیدگی به خطرات و چالش های مختلف و پیشبرد نوسازی چین برخوردار است.

این درحالی است که با توجه به کاهش ارزش یوان در برابر دلار در روزهای گذشته، اعضای حزب خواستار تلاش‌ها برای تعمیق اصلاح و گشایش به طور کلی، ارتقای انتظارات اجتماعی و تقویت رشد و بهبود اقتصادی شدند.

اوایل ماه جاری میلادی سازمان ملی آمار چین اعلام کرد که بهای «حامل انرژی» و «مواد غذائی» به ترتیب ۰.۳ و ۴.۲ درصد کاهش یافته اما بهای «عرضه خدمات» و «پوشاک» به ترتیب ۱ و ۱.۴ درصد نیز رشد داشته است.

دلیل این کاهش قیمت برای مصرف کننده ممکن است کاهش قیمت جهانی نفت و یا تقاضای ضعیف بازار باشد. از این رو بانک مرکزی چین با تشدید سیاست‌های مالی خود تلاش می‌کند تا با ارائه وام به خریداران و شرکت‌های مختلف، بازار را از این رکود خارج کنند.

رکود اقتصادی که به علت همه‌گیری ویروس کرونا دامن چین را گرفت، همچنان تاثیرات خود را پس از گذشت ۳ سال بر روی این کشور با وجود رفع محدودیت‌ها دارد.

نشست رهبری حزب کمونیست چین علاوه بر مسائل اقتصادی بر روی تقویت جایگاه این حزب به لحاظ سیاسی نیز تاکید داشت.

شی جین‌پینگ به عنوان رئیس این نشست گفت که دفتر سیاسی باید وضعیت خود را بهبود بخشد و نقشی مثال زدنی و پیشرو در کل حزب ایفا کند. وی از اعضای دفتر سیاسی خواست در مطالعه و اجرای «اندیشه سوسیالیسم با ویژگی های چینی برای عصر جدید» نقشی فعال داشته باشند.

دبیر کل حزب کمونیست چین افزود: فعالیت‌های نادرست در نقض «سانترالیسم دموکراتیک» باید به سرعت شناسایی شده و قاطعانه به آن رسیدگی شود.

شی با اشاره به اهمیت زیرکی سیاسی، گفت که اعضای دفتر سیاسی باید در تحلیل تحولات، تغییرات و روند اوضاع از منظر سیاسی ماهر باشند. شی همچنین بر تلاش برای خنثی کردن به موقع خطرات سیاسی احتمالی و جلوگیری از تبدیل خطرات غیرسیاسی به خطرات سیاسی تاکید کرد.

کد خبر: 85787

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0