21 آبان 1402 - 9:30 ق.ظ

فرمانده سپاه فجر استان فارس خبر داد:

برگزاری نخستین دوره مسابقات مهارتی کارکنان و ظیفه نیرو‌های مسلح در شیراز

فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: در راستای ایجاد اشتغال و رفع مشکلات اقتصادی، قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح مستقر در فارس، نسبت به برگزاری دوره های آموزشی و همچنین مسابقات مهارتی ویژه این افراد اقدام کرده است.

به گزارش یاقوت نیوز؛ زهرا بازیار فارس؛ سردار یدالله بوعلی از برگزاری مسابقه سرباز ماهر در راستای فرامین مقام معظم رهبری در استان فارس خبر داد و اظهارداشت: این مسابقه بین تمامی سربازان رده‌های نیروهای مسلح اعم از ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فراجا فارس و وداجا در استان فارس طی چهار مرحله اجرا می‌شود که مرحله شهرستانی آن در حال برگزاری است.

وی گفت: با تشکیل قرارگاه مهارت آموزی، سربازان قبل از ورود به خدمت در آزمون شرکت کرده و پس از شناسایی از ظرفیت آنان در سازمان‌ها استفاده می‌شود.

سردار بوعلی در خصوص رشته‌های این دوره از رقابت‌ها بیان کرد: سربازان مستقر در یگان‌های نیروهای مسلح فارس در رشته‌های تیراندازی با سلاح کلاش، امداد و نجات، حفاظت فیزیکی، آمادگی جسمانی، تعمیرکار خودرو سبک، برنامه نویسی، عکاسی دیجیتال، تعمیرکار تلفن همراه، تعمیرکار آبگرمکن دیواری و پکیج، نانوایی سنتی، آرایشگری مردانه، درب و پنجره سازی پروفیل، تعمیرکار و نصاب کولر گازی، آشپز سنتی، تعمیر کار برق خودرو به رقابت خواهند پرداخت.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی نیروهای مسلح فارس ادامه داد: مرحله قرارگاهی بین کلیه استان‌های کشور آذرماه امسال برگزار خواهد شد و برگزیدگان این بخش در دی و بهمن‌ماه به مرحله کشوری برای رقابت با سایر سربازان اعزام می‎شوند همچنین نفرات اول تا سوم کشوری از ۱۰ تا ۷ میلیون تومان به همراه مرخصی تشویقی و نفرات اول تا سوم قرارگاهی بین ۵ تا ۳ میلیون تومان به همراه مرخصی تشویقی بهره مند خواهند شد.

سردار بوعلی تصریح کرد: بر اساس تبصره 16 سربازان منقضی به ازاء هر 80 ساعت قبل از خدمت به مدت 10 روز مشمول کسر خدمت می‌شوند و نیز سربازانی که حرفه داشته و فاقد مدرک باشند پس از معرفی به سازمان فنی حرفه‌ای و گذران دوره مدرک حرفه آموزی دریافت می‌کنند.

وی بیان داشت: آموزش‌های عمومی در مسائل اجتماعی، تربیتی، اخلاقی، آتش نشانی و نیز آموزش‌های گلخانه ای، کشاورزی، سوادر رسانه، فضای مجازی، سواد مالی، حقوقی، کار آفرینی، امداد گری از جمله آموزش‌هایی که از سوی قرار گاه مهارت آمزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح مستقر در استان فارس از سو سپاه فجر ارائه می‌شود.

فرمانده سپاه فجر اضافه کرد: در سال گذشته 37 هزارو 853 نفر در آموزش عمومی و 9 هزار و 683 نفر در مهارت‌های تخصصی در مجموع بیش از 70 درصد در سال گذشته موفق به گذراندن دوره‌های آموزشی شدند.

سردار بوعلی در مورد ارائه تسهیلات به کار آفرینان و مهارت آموزان اظهار داشت: در سال گذشته تا سقف 100 میلیون تومان و در این راستا در سال گذشته 799 نفر تسهیلات ارائه شده است.

وی خاطر نشان کرد: از محل تبصره 18 بیش از 386 میلیارد تومان به سربازانی که خدمت آنان به پایان رسیده، 110 میلیاردتومان از منابع بسیج سازندگی ارائه می‌گردد.

وی در مورد مسابقه سرباز ماهر گفت: نفرات برتر نتیجه مرحله نخست مسابقه امروز اعلام می‌شود ونیز مرحله دوم عملی و کتبی 29 تا 30 آبان ماه و مرحله سوم نیز استانی و مرحله چهارم دی و بهمن ماه سال جاری برگزار‌می شود.

سردار بوعلی بیان داشت: مسابقه‌سرباز ماهر در رشته های تیراندازی با سلاح کلاش، امداد نجات، امدادی، حفاظت فیزیکی، آمادگی جسمانی، عکاسی، تعمیر آبگرمکن، کولر برگزار می‌گرددو به نفرات اول تا سوم این مسابقات بین 7 تا 10 میلیون‌تومان و مرخصی‌تشویقی و نفرات اول تا سوم قرارگاه 3 تا 5 میلیون تومان و مرخصی تشویقی‌تعلق می‌گیرد.

 

کد خبر: 84002

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0