18 دی 1402 - 12:30 ق.ظ

افزایش ذخایر خونی کشور به 8 روز

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: ذخایر خونی کشور از چهار روز به هشت روز افزایش یافته است.

به گزارش یاقوت نیوز؛ از وزارت بهداشت، مصطفی جمالی روز دوشنبه اظهار داشت: با راه‌اندازی آزمایش غربالگری مولکولی قادر هستیم عوامل ویروسی همچون HIV را در کمتر از سه یا چهار روز تشخیص دهیم.

وی تصریح کرد: ۱۰۰ درصد نیازهای خونی و فرآورده‌های خونی کشور تأمین شده و هیچ کمبودی نداریم و ذخایر خون کشور را از میانگین چهار روز به هشت روز رسانده‌ایم.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه سازمان انتقال خون سالانه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار مراجعه کننده دارد، اضافه کرد: سال گذشته از این تعداد مراجعه کننده، ۲ میلیون و ۲۲۰ هزار نفر خون اهدا کردند.

جمالی از اهداکنندگان خون به عنوان سرداران گمنام و از کارمندان انتقال خون به عنوان سربازان عرصه سلامت یاد کرد و گفت: اهدای خون یک کار خیر و بشردوستانه است و وظیفه داریم در کل کشور شرایط اهدای خون را فراهم کنیم.

وی یادآور شد: اکنون ذخایر خونی کشور متوسط بالای هشت روز است در حالی که در دولت‌های گذشته سه یا چهار روز بیشتر نبود؛ به عنوان مثال در حادثه تروریستی کرمان ذخایره خونی خود استان جوابگو بود، هرچند ما از سایر استان‌ ها هم ذخایر خونی O منفی ارسال کردیم.

مدیرعامل سازمان انتقال خون با بیان اینکه تمام مراکز اهدای خون کشور را در راستای بررسی مشکلات به صورت میدانی مورد بازدید قرار می‌دهیم، بیان کرد: شاخص‌های اهدای خون در ایران همچون کشورهای پیشرفته است و در سال گذشته هم در سلامت خون، رتبه برتر آسیا را کسب کردیم.

کد خبر: 86546

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0