2 آبان 1400 - 11:51 ق.ظ

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور:

اهدای خون باید به صورت مستمر و روزانه باشد

حاجی بیگی گفت: به دلیل فصل سرما و کاهش مدت زمان روز، مراجعه مردم به مراکز انتقال خون و میزان اهدای خون هم کاهش پیدا کرده است.

به گزارش یاقوت وطن، بشیر حاجی بیگی سخنگوی سازمان انتقال خون کشور طی گفت‌وگوی زنده تلفنی با شبکه سلامت اظهار کرد: همه ساله با شروع فصل سرما و کاهش دمای هوا و کوتاه شدن طول روز میزان مراجعات مردم به مراکز انتقال خون کاهش پیدا می‌کند لذا با گسترش روز افزون عمل‌های جراحی تخصصی و فوق تخصصی مواجه هستیم.

او با اشاره به گسترش مراکز خون، آنکولوژی و مراکز پیوند اعضا گفت: مصرف خون در کشور ما بالا رفته است به طوری که مصرف خون در مراکز درمانی و بیمارستانی کلانشهر‌ها و مراکز استان‌هایی مانند خوزستان، مازندران و گیلان افزایش یافته است، در استان‌های شمالی و جنوبی افرادی داریم که بیماری تالاسمی دارند  لذا مصرف خون و فراورده‌های آن در این افراد  بالا رفته است.

حاجی بیگی با اشاره به اینکه با راه اندازی شبکه ملی خون و فعالیت مستمر آن به استان‌هایی که مصرف خون و فرآورده‌های بالایی دارند کمک کرده ایم، عنوان کرد: اهدای خون باید به صورت مستمر و روزانه باشد، مردم به مراکز انتقال خون مراجعه و خون خود را اهدا کنند تا کمبود ذخایر نداشته باشیم و بتوانیم جوابگوی ۹۷۰ بیمارستان در کل کشور باشیم.

سخنگوی سازمان انتقال خون با اشاره به اینکه در استان تهران ۱۶۰ بیمارستان و مراکز درمانی داریم به طوری که روزانه ۳ هزار واحد خون در این استان درخواست می‌شود، گفت: از مردم درخواست می‌کنیم تا برای انتقال خون به ما کمک کنند، در کشور ۸ درصد کاهش ذخایر خونی در دوران کرونا داشتیم و از مردم تقاضا می‌کنیم تا با هر گروه خونی به مراکز مربوط مراجعه کنند، مصرف خون در برخی از استان‌ها ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش یافته است.

104

کد خبر: 30405

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0