31 مرداد 1402 - 12:30 ق.ظ

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی،خدمات بهداشتی و درمانی همدان خبر داد:

افتتاح ۱۳ طرح بهداشت و درمان در هفته دولت 

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی،خدمات بهداشتی و درمانی همدان گفت: ۱۳ طرح حوزه سلامت (بهداشت و درمان) با اعتبار بیش از 6 هزار میلیارد ریال در هفت شهرستان استان آماده افتتاح شده و همزمان با هفته دولت از آنها بهره برداری می شود.

به گزارش یاقوت نیوز؛ فرهان پور همدان، بابک یوسفی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی،خدمات بهداشتی و درمانی همدان اظهار کرد: از این طرح ها ۶ طرح در شهرستان همدان، سه طرح در ملایر و در شهرستان های نهاوند، تویسرکان، فامنین، کبودراهنگ و رزن هر کدام یک طرح افتتاح می شود.

وی، طرح های آماده بهره برداری هفته دولت در شهرستان همدان را شامل احداث و تجهیز بیمارستان ۲۷۲ تخت خوابی اکباتان، رادیو تراپی مرکز جامع سرطان بعثت، ۲ مرکز خدمات جامع سلامت شهری در منطقه اعتمادیه و نواب و پایگاه سلامت روستایی امزاجرد دانست.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی،خدمات بهداشتی و درمانی همدان افزود: برای ساخت بیمارستان ۲۷۲ تختخوابی اکباتان در زمینی به وسعت ۲۸ هزار متر مربع در هفت طبقه چهار هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی هزینه شده و همچنین برای تجهیز این بیمارستان یک هزار و ۸۰ میلیارد ریال صرف شده است.

یوسفی، از هزینه کرد ۴۰۰ میلیارد ریالی برای تکمیل بخش رادیوتراپی مرکز جامع سرطان بعثت خبرداد و اضافه کرد: همچنین برای تکمیل ۲ مرکز خدمات جامع سلامت شهری در همدان با اسکلت فلزی هر یک به وسعت ۶۰۰ متر مربع نزدیک به ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی گفت: ساخت پایگاه سلامت در روستای امزاجرد از سال ۱۴۰۰ آغاز و امسال به پایان رسید که برای بهره برداری از این طرح در زمینی به وسعت ۲۶۶ متر مربع ۴۸ میلیارد ریال از محل منابع استانی، ابلاغی و سایر محل ها صرف شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: توسعه و تعمیر اورژانس و درمانگاه بیمارستان مهر ملایر با زیر بنای ۱۳۰۰ متر مربع و مرکز درمان ناباروری این بیمارستان در یک طبقه با مساحت ۴۰۰ متر مربع و مرکز جامع سلامت شهری سرجوی شهرستان ملایر تکمیل و در هفته دولت بهره برداری می شود.

یوسفی اظهار کرد: ساخت خانه بهداشت تاریک دره نهاوند در زمینی به وسعت ۱۰۰ متر مربع از سال ۱۳۹۹ آغاز شد که با هزینه کرد ۱۱ میلیارد و ۹۵۵ میلیون ریال برای هفته دولت امسال آماده افتتاح شده است.

وی به سایر طرح های آماده افتتاح بخش بهداشت و درمان استان همدان در هفته دولت اشاره کرد و گفت: اورژانس جاده ای سرکان در تویسرکان با هزینه کرد ۲۶ میلیارد ریال در زمینی به وسعت ۱۳۰ متر مربع، تکمیل اورژانس جاده ای آزاد راه (قزل آباد) در فامنین، ساخت انبار داوریی با صرف ۶۰ میلیارد و ۸۲۴ میلیون ریال با متراژ ۴۰۸ متر مربع در یک طبقه در کبودرآهنگ و احداث مرکز خدمات جامع سلامت روستایی ملابداغ در ۲ طبقه به وسعت ۶۰۰ متر مربع با هزینه کرد ۱۱۲ میلیارد ۵۷۰ میلیون ریال همزمان با هفته دولت بهره برداری می شود.

این مقام مسئول افزود: ۶ هزار و ۲۸۴ میلیارد و ۲۵۵ میلیون ریال اعتبار برای احداث، تکمیل و تجهیز این ۱۳ طرح حوزه سلامت هزینه شده است که چهار هزار میلیارد ریال آن از محل منابع ملی، ۱۴۷ میلیارد و ۶۷۲ میلیون ریال از محل منابع استانی، ۱۶۵ میلیارد و ۱۰۹ میلیون ریال از اعتبارات ابلاغی و یک هزار و ۷۰۸ میلیارد ریال از محل سایر منابع تامین شده است.

هفته دولت امسال یک هزار و ۲۴۹ طرح با ارزش ۲۰۳ هزار میلیارد ریال بهره برداری و آغاز می شود که از این تعداد ۱۵۹ طرح، کلنگ زنی است.

 

 

 

 

کد خبر: 79719

نویسنده: : منیژه فرهان پور

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0