11 مرداد 1402 - 8:00 ق.ظ

اختصاص ۹۵ درصد بودجه صندوق رفاه دانشجویان برای وام دانشجویی

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: ۹۵ درصد بودجه این صندوق برای ارائه وام به دانشجویان واجد شرایط در سال ۱۴۰۲ اختصاص داده شده است.

به گزارش یاقوت نیوز؛ از صندوق رفاه دانشجویان، نشست مشترک هم اندیشی و تبادل نظر درباره چگونگی ارائه خدمات رفاهی در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با حضور ۱۹ معاون دانشجویی دانشگاه های تهران و هیات رئیسه صندوق رفاه دانشجویان برگزار شد.

مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: رسالت عظیم صندوق رفاه دانشجویان در سه حوزه و با سه هدف مهم مسائل معیشتی، خوابگاه هاو وام های رفاهی دانشجویان تعریف شده است که بر اساس قانون و اساسنامه صندوق، اصلی ترین نکته قابل توجه پرداخت وام دانشجویی برای دانشجویان کم بضاعت است.

اختصاص ۹۵ درصد بودجه صندوق رفاه دانشجویان برای وام دانشجویی

وی گفت: با سیاست هایی که سازمان برنامه و بودجه در نظر گرفته است قرار بر این شده که اعتبار تغذیه و تعمیر و تجهیز خوابگاه ها مستقیما به خود دانشگاه ها داده شود و در این صورت دانشگاهی برایش سوال پیش نیاید که چرا صندوق یا وزارت یا سازمان به ما مساعدت نمی کنند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان افزود: البته صندوق رفاه دانشجویان طرح هایی در زمینه تغذیه ارائه داده که با توجه به اعتبار ۵۲۰۰ میلیارد تومانی قانون بودجه سال ۱۴۰۲ برای امور رفاهی، یعنی ۱۶ درصد از بودجه هر دانشگاهی باید در امور رفاهی دانشجویی هزینه شود که از معاونین دانشجویی می خواهیم این مبلغ را در هر ماه از معاونت اداری مالی مطالبه کنند.

اختصاص ۹۵ درصد بودجه صندوق رفاه دانشجویان برای وام دانشجویی

گنجی درباره میزان اعتبار بودجه تخصیصی صندوق و تقسیم بندی آن نیز گفت: ۹۵ درصد بودجه صندوق برای وام دادن به دانشجویان واجد شرایط در سال ۱۴۰۲ اختصاص داده شده است و معمولا در ترم اول، درخواست وام بیش از ترم دوم است.

رییس صندوق رفاه دانشجویان گفت: پیش بینی ما در ترم آینده برای تقاضای وام دانشجویی ۵۵۰ میلیارد تومان است که با توجه به اهمیت وام برای دانشجویان، ریالی از این مبلغ را برای تعمیر و تجهیز تخصیص نخواهیم داد.

کد خبر: 78689

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0