25 آبان 1400 - 12:29 ق.ظ

 25 آبان روز حماسه مردم اصفهان

کجای دنیا شهری مثل اصفهان می توان یافت که در یک روز مردمش 370 شهید را تشییع و در همان روز جوانان خود را راهی جبهه های حق علیه باطل کنند.

25 آبان در تقویم، روزی فراموش نشدنی است، روز تجلی ستاره ایثار بی نظیر اصفهانی ها بر پیشانی تاریخ حماسه ساز ملت ایران. مردم اصفهان در این روز با تشییع 370 شهید عملیات محرم ولایتمداری، مقاومت، ایستادگی، شهادت طلبی و حسینی بودن خود را برای چندمین بار به اثبات رساندند تا جایی که امام خمینی در پیامی فرمودند: کجای دنیا شهری مثل اصفهان می توان یافت که در یک روز مردمش 370 شهید را تشییع و در همان روز جوانان خود را راهی جبهه های حق علیه باطل کنند.

محرم سال 61 در واقع برای ایران امتحان بزرگی بود. عراق متوجه حضور میلیونی و مردمی نیروهای بسیجی و نظامی در منطقه شده بود و هر روز به صورت رسمی و غیر رسمی از ایران می خواست تا از حمله به عراق صرف نظر کند و با پذیرفتن حالت نه جنگ و نه صلح، جنگ را از طرق مجامع بین المللی حل کند، اما ایران در پاسخ به تمام این موهومات با تدبیر فرماندهان جوان و مطالعه نقاط ضعف دشمن در خطوط عملیاتی، تصمیم گرفت عملیات محرم را اجرا کند. در واقع عملیات محرم بزرگترین عملیات پس از عدم الفتح در رمضان بود. در این زمان قوای نظامی ایران در پی آن بود تا با کسب موفقیت در جبهه‌های جنگ، جَو سنگین روانی دشمن را بشکند و از طرفی به فضای عمومی داخل کشورمان نیز نشان دهد که هنوز ابتکار عمل در جبهه در دست نیروهای خودی است. بنابراین عملیات محرم با حضور فرماندهانی از جمله شهید مهدی زین الدین در سن 23 سالگی در منطقه عملیاتی شرهانی و ارتفاعات حمرین طراحی و اجرا شد و در پایان رودخانه جیخاف و دویرج و جبل المرین فتح شد و تپه 175 و مناطق زبیدات و شرهانی با تمام افت و خیزهایش و مقاومت جانانه و جنگ تن به تن به دست رزمندگان اسلام افتاد تا جایی که رسانه های که در پی کم اهمیت جلوه دادن پیروزی های ایران در نبرد با عراق بودند را نیز به انعکاس وا داشت؛ و اینجا بود که 25 آبان یک حماسه شد، حماسه ای که باید در تاریخ ثبت شود.

حالا اگرچه به ظاهر جنگ تمام شده است و دیگر از صدای توپ و تانک و آژیر قرمز بمباران شهرها و تشییع هر روز شهدا خبری نیست اما تحریم های ظالمانه و نقشه های استکبار جهانی همچنان پابرجاست پس خوب است یادمان باشد در کنار وامداری عمومی نسبت به مردان دفاع مقدس، آنان که بر صندلی های مهم مدیریتی تکیه زده اند به طور خاص مدیون شهدا هستند. اکنون اگر تعداد پست های مهم کشور را 3000 عنوان پست حساب و تعداد شهدا را بر آن تقسیم کنیم در خواهیم یافت که برای هر صندلی که مسوولان بر آن تکیه زده اند یک کربلا به پا شده است و چه بد مردمانی هستند اگر بر این کرسی ها تکیه بزنند و یادشان برود که پایه های میزها و صندلی هایشان سرخ رنگ است و برای همان صندلی که برآن نشسته اند 72 نفر به خونشان غلتیده اند و اکنون در زیرخاک اند که شواهد نشان می دهد هر زمان وفادار به این خون ها ماندیم شاهد تغییر معادلات جهانی بودیم از گلوبال هاوک تا عین الاسد، از عملیات مقاومت در جولان اشغالی علیه تاسیسات صهیونیستی تا ضرب شست به ناوگان امریکا در دریای عمان.

 

102

 

 

کد خبر: 31059

نویسنده: آرزو غفوری

منبع: سرویس فرهنگی

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0