3 بهمن 1402 - 11:01 ق.ظ

۸۰۰ مترمکعب آب از طریق بازچرخانی پساب برای ذوب‌آهن اصفهان تامین می‌شود

مدیرعامل گروه صنعتی مپنا گفت: این گروه با اجرای طرح بازچرخانی پساب در شرکت ذوب آهن اصفهان، روزانه ۸۰۰ مترمکعب آب برای این شرکت تامین خواهد کرد.

به گزارش یاقوت نیوز؛ «محمد اولیا» در نوزدهمین نمایشگاه بین الملی صنعت آب و فاضلاب در جمع خبرنگاران افزود: اجرای این طرح برای شرکت ذوب آهن با توجه به شرایط آبی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه‌داد: پساب لازم از دو شهر نزدیک به محل شرکت تامین خواهد شد.

مدیرعامل مپنا به حضور این گروه صنعتی در طرح‌های انتقال آب اشاره کرد و گفت: در این زمینه اجرای بخش‌هایی از طرح انتقال آب به شرق کشور بر عهده مپنا قرار گرفته است.

اولیا خاطرنشان‌کرد: طرح ساخت آب شیرین‌کن برای صنایع به صورت مناقصه انجام شده و مقرر است ۲ تا سه طرح آب شیرین‌کن به ظرفیت ۲۰۰ هزار مترمکعب برای صنایع احداث شود.

وی از انجام فاز نخست آب شیرین کن «لیان» بوشهر خبر داد که در حال بهره برداری است و اضافه‌کرد: این طرح تا پایان امسال تکمیل خواهد شد.

مدیرعامل مپنا به طرح درحال ساخت آب شیرین کن جزیره قشم اشاره کرد و گفت: این آب شیرین کن در کنار نیروگاه بزرگ جزیره اجرایی می شود.

وی افزود: مپنا در ورود به طرح‌های آبی سابقه‌ای یک دهه ای دارد که نخستین اقدام در این زمینه، ساخت آب شیرین کن برای نیروگاه قشم بود.

اولیا خاطرنشان‌کرد: آب شیرین‌کن ها در مجموع ۹۸ هزار مترمکعب آب برای قشم تامین خواهند کرد.

بزرگترین نیروگاه خورشیدی صنایع در حال ساخت است

وی به ورود این گروه در طرح‌های انرژی های تجدیدپذیر اشاره کرد و گفت: این گروه از ۱۰ سال پیش برای ساخت نیروگاه های بادی اقدام کرده است.

مدیرعامل مپنا ادامه‌داد: همچنین در زمینه نیروگاه های خورشیدی هم طرح احداث نیروگاه خورشیدی شرکت فولاد مبارکه که بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور هم هست، توسط مپنا در حال انجام است.

وی از تلاش برای داخلی‌سازی تجهیزات نیروگاه های خورشیدی خبر داد و گفت: داخلی‌سازی این تجهیزات به توسعه تجدیدپذیرها در کشور کمک خواهد کرد.

اولیا به حضور موثر این شرکت در طرح اتصال برقی ایران و ترکیه اشاره کرد و گفت: طرح در مرحله اجرا است و با اجرا شدن آن ظرفیت خوبی را شاهد خواهیم بود.

معاون بازاریابی و فروش بخش برق گروه صنعتی مپنا هم گفت: هفت پروژه تجدیدپذیر در کشور توسط این گروه درحال اجرا است که طی ۱۸ ماه آینده به نتیجه خواهند رسید.

«عبدالرحیم کاظمی» ادامه‌داد: این پروژه ها به ظرفیت ۷۰۰ مگاوات است که بخشی از برنامه بزرگ تر برای ۲ سال آینده در این زمینه است.

وی به حضور این گروه در کشورهای منطقه اشاره کرد و بیان‌داشت: ۶۵۰ مگاوات قرارداد در ۲ کشور داریم که یکی این هفته قطعی می‌شود.

کد خبر: 87215

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0