17 مهر 1402 - 9:09 ق.ظ

۴ هزار نودانشجو امسال دانشگاه تهران را برای تحصیل انتخاب کردند

رییس دانشگاه تهران از ورود چهار هزار دانشجوی جدید در مقطع کارشناسی در این دانشگاه خبر داد و گفت: آیین آغاز سال تحصیلی جدید روز یکشنبه ۲۳ مهر ماه با حضور تمامی دانشجویان برگزار می‌شود.

به گزراش یاقوت نیوز؛ سید محمد مقیمی درباره ورودی‌های جدید این دانشگاه افزود: دانشگاه تهران امسال در مقطع کارشناسی چهار هزار نفر دانشجوی مقطع کارشناسی دارد که ثبت نام الکترونیکی آنها از فردا (دوشنبه) و بعد از اعلام اسامی نهایی به دانشگاه‌ها آغاز و تا روز جمعه ادامه دارد.

وی یادآور شد: آیین ورودی و آغاز سال تحصیلی جدید روز یکشنبه ۲۳ مهر ماه به صورت تجمیعی با حضور تمامی دانشجویان از ساعت ۹ صبح در مصلی دانشگاه آغاز می‌شود و بعد از پایان این مراسم، نو دانشجویان به دانشکده‌ها و دانشکدگان خود برای نام نویسی حضوری می‌روند و بعداز ظهر دوشنبه نیز برنامه آشنایی با دانشکده‌ها و دانشکدگان برگزار می شود.

رییس دانشگاه تهران ادامه داد: در آیین برگزاری مراسم نودانشجویان و آغاز سال تحصیلی جدید شخصیت های مختلفی دعوت شده اند البته این برنامه برای آشنایی دانشجویان با دانشگاه است و در کنار آن برنامه اجرای پرچم برگزار می شود.

 

مقیمی: ۴ هزار نودانشجو امسال دانشگاه تهران را برای تحصیل انتخاب کردند

رییس دانشگاه تهران یادآور شد: همچنین در روز یکشنبه ۲۳ مهر در آیین نوورودی‌ها برنامه‌ای هم برای خانواده‌های آنها تدارک دیده شده است که این برنامه با کمک معاونت فرهنگی و مرکز مشاوره ای دانشگاه برای آشنایی خانواده‌ها و همکاری و تعامل آنها با محیط دانشگاه برگزار می شود.

مقیمی تصریح کرد: همه بخش های دانشگاه تهران آماده است تا دانشجویان با نشاط بر سر کلاس های درس بروند و درس خود را شروع کنند. خوابگاه‌ها نیز از روز یکشنبه ۲۳ مهر در اختیار دانشجویان قرار می گیرد.

وی درباره این که پیش از این اعلام شد که از رییس جمهوری برای شرکت در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دعوت شده است، گفت: این دعوت در دستور کار است ولی تاریخ آن قطعی نشده است.

به گزارش ایرنا، پیش از این محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه اجلاس روسای دانشگاه ها اعلام کرد: سال تحصیلی جدید برای دانشجویان از سوم مهر ماه و برای ورودی های جدید از هفته سوم مهرماه آغاز می‌شود.

دانشگاه تهران به عنوان بزرگ‌ ترین مرکز آموزش عالی کشور در سال ۱۳۱۳ تاسیس شد. این دانشگاه دولتی با نام‌ هایی مانند دانشگاه مادر نیز شناخته می‌شود. در یک توضیح کوتاه برای معرفی دانشگاه تهران باید به این موضوع اشاره کرد که انشگاه تهران دارای ۱۹ دانشکده مستقل، ۵ دانشکدگان با ۲۹ دانشکده وابسته، پردیس منطقه‌ای، ۱۳ مرکز پژوهشی و تحقیقاتی و ۱۸ مؤسسه پژوهشی و پژوهشکده است..

یکی از نکاتی که در معرفی دانشگاه تهران باید به آن توجه ویژه ‌ای داشت، فعالیت‌ های پژوهشی این دانشگاه است. دانشگاه تهران یکی از دانشگاه‌ های کشور است که به فعالیت‌ های علمی اهمیت زیادی می ‌دهد. این دانشگاه در حدود ۱۲۱ هزار و ۹۳۱ پایان نامه و رساله، ۱۵۰ هزار و ۴۶۹ فعالیت علمی و هزار و ۶۴۲ طرح کاربردی دارد. دانشگاه تهران در رتبه‌ بندی دانشگاه ‌های کشور رتبه شماره یک دارد.

این دانشگاه حدود هزار دانشجوی بین ‌الملل دارد که برای تحصیل به دانشگاه تهران مراجعه می‌ کنند. دانشگاه تهران با ۱۱۰ واحد آموزشی ۲ هزار و ۱۰۰ عضو هیات علمی خدمات آموزشی خود را در اختیار دانشجویان قرار می ‌دهد. دانشجویانی ایرانی که در دانشگاه تهران تحصیل می‌ کنند در حدود ۵۰ هزار دانشجو هستند. از طرفی دیگر تعداد دانشجویانی که از این دانشگاه فارغ ‌التحصیل شده‌اند برابر با ۲۶۰ هزار دانشجو است.

کد خبر: 82341

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0